Ladowanie
Formularz Szukaj
Polski  
Kontrastowy    |  times new roman   verdana   arial   tahoma   helvetica   
Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Kielcach
(Wersja opublikowana)
Uchwała Nr XVII/42/2000 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 20 września 2000 r. w sprawie przystąpienia Powiatu Kieleckiego do Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego.
Uchwała Nr XVII/42/2000
Rady Powiatu w Kielcach
z dnia 20 września 2000 r.


w sprawie przystąpienia Powiatu Kieleckiego do Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego.

Na podstawie art. 75 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym /Dziennik Ustaw Nr 91, poz. 578 i Nr 155, poz. 1014 z 1998 roku oraz Nr 12, poz. 136, Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552 i Nr 62, poz. 718 z 2000 roku/, uchwala się co następuje:

§ 1

Powiat Kielecki przystępuje do organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego.

§ 2

Akceptuje się projekt statutu Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego o treści – jak w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 3

Powiat Kielecki zobowiązuje się do wpłacania rocznej składki na rzecz Organizacji w wysokości ustalonej przez Walne Zgromadzenie Członków, nie wyższej niż 0,02% od sumy całości budżetu zrealizowanego w ostatnim roku rozliczeniowym.

§ 4

Upoważnia się Pana Marka Kwietnia – członka Zarządu Powiatu do reprezentowania Powiatu Kieleckiego we władzach Organizacji.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Kieleckiego.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodniczący Rady

Henryk Mieczysław Milcarz





STATUT ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO

Rozdział I

§ 1

1.Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego zwana dalej Organizacją jest związkiem stowarzyszeń posiadającym osobowość prawną.
2.Organizacja może jednocześnie używać nazwy „/tu nazwa w języku angielskim/”
3.Organizacja posługuje się pieczęcią podłużną o treści „.........................................”

§ 2

Organizacja działa w oparciu o przepisy ustawy Prawo o Stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. /Dz. U. Nr 20, poz. 104 z późniejszymi zmianami/, ustawy o Polskiej Organizacji Turystycznej z dnia 25 czerwca 1999 r. /Dz. U. Nr 62, poz. 689/ oraz na podstawie niniejszego Statutu.

§3

1.Terenem działania Organizacji jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej, a jej siedzibą miasto Kielce.
2.Czas trwania organizacji jest nieoznaczony.

§ 4

Organizacja może podejmować działalność gospodarczą, z której dochody służyć będą wspomaganiu działalności statutowej.

Rozdział II
Cele i sposoby działania

§ 5

1.Organizacja została powołana i działa w celu:
1)rozwoju turystyki w Województwie Świętokrzyskim,
2)integracji środowiska turystycznego Województwa poprzez współpracę sektora publicznego /samorządów terytorialnych/ z sektorem gospodarki turystycznej oraz stowarzyszeniami działającymi w obszarze turystyki,
3)promocji Województwa Świętokrzyskiego,
4)doskonalenia kadr turystycznych, prowadzenia badań rynkowych, analiz i monitorowania ruchu turystycznego.
2.Organizacja realizuje swoje cele poprzez:
1)współpracę z organami administracji rządowej i samorządowej, podmiotami gospodarczymi działającymi w zakresie turystyki oraz stowarzyszeniami turystycznymi,
2)tworzenie systemu regionalnej informacji turystycznej oraz współpracę z krajowym systemem informacji,
3)działanie na rzecz podnoszenia jakości produktu turystycznego,
4)inicjowanie i opiniowanie planów rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej,
5)prowadzenie działalności wydawniczej, współpracę ze środkami masowego przekazu,
6)organizację i udział w imprezach targowych oraz giełdach turystycznych,
7)prowadzenie kursów i szkoleń branżowych,
8)inne działania sprzyjające rozwojowi turystyki w Województwie Świętokrzyskim.

Rozdział III
Członkowie, ich prawa i obowiązki

§ 6

Członkowie organizacji dzielą się na:
1.zwyczajnych
2.wspierających
3.honorowych

§ 7

1.Członkami zwyczajnymi mogą być stowarzyszenia oraz inne osoby prawne działające w celach niezarobkowych, które zgłoszą Zarządowi przystąpienie do Organizacji w formie pisemnej. W przypadku negatywnej decyzji Zarządu przysługuje prawo odwołania się do Walnego Zgromadzenia Członków w terminie 14 dni. Decyzja Walnego Zgromadzenia Członków jest ostateczna.
2.Członek zwyczajny działa poprzez swojego przedstawiciela, który w jego imieniu realizuje prawa i obowiązki członka wynikające z przynależności do Organizacji.
3.Członkowie założyciele Organizacji stają się członkami zwyczajnymi Organizacji z chwilą jej zarejestrowania.
4.Członkowie zwyczajni, działający poprzez swoich przedstawicieli, mają prawo:
1)wybierać i być wybieranym do władz Organizacji,
2)uczestniczyć z głosem stanowiącym w Walnym Zgromadzeniu Członków,
3)korzystać z pomocy organizacyjnej i materialnej Organizacji,
4)zgłaszać wnioski i postulaty dotyczące działalności Organizacji,
5)uczestniczyć we wszystkich pracach Organizacji.
5.Do obowiązków członka zwyczajnego należy:
1)czynnie uczestniczyć w pracach Organizacji,
2)regularnie opłacać składki członkowskie i zadeklarowane świadczenia,
3)przestrzegać postanowień statutu, regulaminów oraz uchwał władz Organizacji,
6.Członkami wspierającymi mogą zostać osoby prawne mające cel zarobkowy uznające zasady działania Organizacji, które zadeklarują pomoc finansową, rzeczową lub organizacyjną.
7.Członek wspierający posiada prawo do:
1)uczestniczenia z głosem doradczym – za pośrednictwem swojego przedstawiciela – w Walnym Zgromadzeniu,
2)korzystania z pomocy organizacyjnej i materiałów Organizacji,
3)zgłaszania wniosków i postulatów dotyczących działalności Organizacji,
8.Członkiem honorowym może być osoba prawna, szczególnie zasłużona dla Organizacji i rozwoju turystyki w regionie.
9.Decyzję o przyjęciu na członka zwyczajnego i wspierającego podejmuje Zarząd Organizacji, a uchwałę o nadaniu godności członka honorowego podejmuje Walne Zgromadzenie na wniosek Zarządu.
10.Decyzję o skreśleniu z listy członków Organizacji podejmuje Zarząd w przypadku:
1)dobrowolnego wystąpienia z Organizacji,
2)utraty osobowości prawnej,
3)zalegania z opłatą członkowską przez okres jednego roku,
4)działania na szkodę Organizacji, naruszania statutu i uchwał Organów.
11.W przypadku skreślenia z listy członków Organizacji przysługuje odwołanie do Walnego Zgromadzenia Członków w terminie 14 dni od daty otrzymania pisma.

Rozdział IV
Struktura organizacyjna i władze Organizacji

§ 8

Władzami Organizacji są:
1)Walne Zgromadzenie Członków zwane dalej Zgromadzeniem,
2)Zarząd,
3)Komisja Rewizyjna.

§ 9

1.Kadencja władz Organizacji trwa cztery lata.
2.Wybory do władz Organizacji odbywają się na Zgromadzeniu co najmniej raz na 4 lata.

§ 10

Uchwały władz Organizacji zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, jeżeli dalsze postanowienia statutu nie stanowią inaczej.

§ 11

1.Najwyższą władzę Organizacji stanowi Zgromadzenie.
2.Zgromadzenie może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
3.Zgromadzenie zwołuje Zarząd powiadamiając członków o terminie, miejscu i porządku obrad najpóźniej na 14 dni przed terminem zgromadzenia.
4.Nadzwyczajne Zgromadzenia zwołuje Zarząd:
1)z własnej inicjatywy,
2)na wniosek Komisji Rewizyjnej lub 1/3 członków Organizacji w terminie 30 dni od wpłynięcia wniosku.
5.W Zgromadzeniu mogą uczestniczyć członkowie Organizacji oraz z głosem doradczym członkowie wspierający i honorowi oraz zaproszeni goście.

§ 12

1.Do kompetencji Zgromadzenia należy:
1)wybór i odwołanie Prezesa oraz pozostałych członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
2)ustalenie wysokości składek członkowskich oraz określenie innych świadczeń,
3)uchwalanie budżetu Organizacji,
4)rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań z działalności statutowej i finansowej Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
5)uchwalanie programu działania Organizacji,
6)uchwalanie regulaminów wewnętrznych,
7)podejmowanie uchwał w sprawie udzielenia absolutorium ustępującym członkom Zarządu,
8)podjecie uchwał w o trybie i sposobie rozwiązania Organizacji,
9)uchwalanie zmian w statucie,
10)rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu wniesionych przez członków Organizacji,
11)rozpatrywanie spraw nie należących do kompetencji innych władz Organizacji,
2.Uchwały Zgromadzenia zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym z wyłączeniem:
1)zmian w statucie oraz decyzji o rozwiązaniu Organizacji, które podejmowane są większością 2/3 głosów,
2)wyboru i odwołania Prezesa, Członków Zarządu, Przewodniczącego i Członków Komisji Rewizyjnej oraz udzielania absolutorium mogą być na wniosek 30% Członków Walnego Zgromadzenia dokonane w sposób tajny.
3.Każdemu członkowi przysługuje jeden głos.
4.W przypadku braku quorum w pierwszym terminie Zgromadzenie może odbyć się w drugim terminie /bez względu na frekwencję/ o ile nie zostało to wyraźnie zapisane w zawiadomieniu o zwołaniu Zgromadzenia.

§ 13

1.Zarząd Organizacji składa się z od 3 do 7 członków, w tym Prezesa, Wiceprezesów /w liczbie ustalonej przez Zgromadzenie/ oraz Skarbnika i Sekretarza.
2.Ukonstytuowanie się Zarządu Organizacji odbywa się w trakcie Walnego Zgromadzenia.
3.Do kompetencji Zarządu Organizacji należy:
1)reprezentowanie Organizacji na zewnątrz i działanie w jej imieniu,
2)wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia,
3)przyjmowanie nowych członków Organizacji,
4)opracowywanie budżetu i sporządzanie bilansu, zarządzanie majątkiem Organizacji w ramach przyznanych przez Zgromadzenie uprawnień,
5)zwoływanie Zgromadzenia,
6)podejmowanie decyzji w sprawach prowadzenia działalności gospodarczej,
7)podejmowanie decyzji w sprawach pilnych zastrzeżonych do właściwości Zgromadzenia z tym, że wymagają one zatwierdzenia na najbliższym Zgromadzeniu.
8)Powoływanie komisji problemowych w zależności od potrzeb Organizacji.
4.Zarząd Organizacji odbywa posiedzenia nie rzadziej niż raz na kwartał.
5.Decyzje Zarządu przyjmowane są w formie uchwał.
6.Organizację i tryb pracy Zarządu określa regulamin uchwalony przez Zgromadzenie.
7.W posiedzeniu Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym członkowie Komisji Rewizyjnej.

§ 14

1.Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Organizacji.
2.Komisja Rewizyjna składa się z Przewodniczącego i 2 członków wybieranych przez Walne Zgromadzenie.
3.Komisja Rewizyjna działa na podstawie regulaminu zatwierdzonego przez Zgromadzenie.
4.Do zadań Komisji Rewizyjnej należy:
1)kontrola nad całokształtem działalności Organizacji,
2)przedstawienie Zarządowi uwag i wniosków w sprawie działalności statutowej i finansowej Organizacji,
3)składanie sprawozdań na Zgromadzeniu i zgłaszanie wniosków w sprawie udzielania absolutorium zarządowi,
4)występowanie z wnioskiem o zwołanie Zgromadzenia.
§ 15

W razie zmniejszenia się składu władz Organizacji wymienionych w § 8 pkt. 2 i 3 w czasie trwania kadencji, uzupełnienie składu może nastąpić w drodze ich kooptacji spośród nie wybranych kandydatów według liczby uzyskanych głosów. Kooptacji dokonują pozostali członkowie organu, którego skład uległ zmniejszeniu. W tym trybie można powołać nie więcej niż połowę składu organu.

Rozdział V
Majątek i fundusze Organizacji

§ 16

Funduszami i majątkiem Organizacji zarządza Zarząd.

§ 17

1.Przychodami Organizacji są:
1)składki członkowskie oraz świadczenia członków wspierających,
2)wpływ z działalności statutowej,
3)dochody z działalności gospodarczej,
4)dochody z majątku Organizacji,
5)dotacje udzielane przez organy administracji państwowej i samorządowej,
6)darowizny i zapisy,
7)bezzwrotna pomoc zagraniczna.

§ 18

Do zawierania umów, udzielania pełnomocnictwa i składania oświadczeń woli we wszystkich sprawach majątkowych wymagane jest współdziałanie i podpis dwóch upoważnionych członków Zarządu lub upoważnionego członka Zarządu i pełnomocnika uprawomocnionego przez Zarząd.

Rozdział VI
Zmiany statutu i rozwiązanie Organizacji

§ 19

Statut i jego zmiany wchodzą w życie po uprawomocnieniu się stosownego postanowienia sądu rejestrowego

§ 20

1.Zasady rozwiązania Organizacji reguluje § 12 ust. 1 pkt. 8 oraz ust. 2 pkt. 1.
2.O przeznaczeniu majątku Organizacji decyduje Walne Zgromadzenie.
Wprowadził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2003-09-30 14:30:53
Zmienił: Jadwiga Witkowska-Simlat 2003-09-30 14:30:53
Zatwierdził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2003-09-30 14:32:40
Przeczytano: 509 razy.