Ladowanie
Formularz Szukaj
Polski  
Kontrastowy    |  times new roman   verdana   arial   tahoma   helvetica   
Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Kielcach
(Wersja opublikowana)
Uchwała Nr XII/9/04 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 27 lutego 2004r. w sprawie założenia Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Zagnańsku
Uchwała Nr XII/9/04
Rady Powiatu w Kielcach
z dnia 27 lutego 2004r.


w sprawie założenia Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Zagnańsku


Na podstawie art. 12, pkt 11 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 oraz z 2002r. Nr 23, poz. 220 i Nr 62, poz. 558) oraz art. 5, ust. 2, pkt 1, art. 58, ust. 1 i ust. 6 Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 1996r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz.496, z 1997r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z
1998r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320, z 2001r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615 oraz z 2002r. Nr 41, poz. 362, Nr 141, poz. 1185, Nr 113, poz. 984, Nr 200, poz. 1683, z 2003r. Nr 6, poz. 65, Nr 137, poz. 1304 i Nr 128, poz. 1176).


§1

Zakłada się z dniem l września 2004r. Zasadniczą Szkołę Zawodową w Zagnańsku przy ul.Spacerowej 4 -gmina Zagnańsk.

§2

Szkoła działa na podbudowie programowej gimnazjum i kształci w zawodzie operator maszyn leśnych.

§3

Jednocześnie nadaje się statut Zasadniczej Szkoły Zawodowej, o której mowa w § l, będący załącznikiem do niniejszej uchwały.

§4

Wykonanie Uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

§5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.



Przewodniczący Rady

Henryk Mieczysław Milcarz







Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XII/9/04
Rady Powiatu w Kielcach
z dnia 27 lutego 2004 r.




STATUT

ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ

w Zagnańsku



1. Rozdział I


POSTANOWIENIA OGÓLNE


§ 1.

Pełna nazwa szkoły zawodowej brzmi:
Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zagnańsku.

§ 2.

Zasadnicza Szkoła Zawodowa - zwana dalej szkołą, mieści się w Zagnańsku przy ul. Spacerowej 4.

§3

1. Szkoła kształci w zawodzie; - operator maszyn leśnych - cykl nauczania trwa 2 lata, 2.Podbudowę programową dla szkoły stanowi gimnazjum o 3 letnim cyklu nauczania.

§5

Organem prowadzącym szkołę jest Powiat Kielecki.


ROZDZIAŁ II

CELE I ZADANIA SZKOŁY


§ 6.

1. Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r.o systemie oświaty (Dz.U z 1996r. Nr 67 poz. 329 z późn. zm.) oraz w przepisach wydanych na jej podstawie, umożliwiając przygotowanie absolwentów do życia w społeczeństwie a w szczególności:
1) umożliwia wspomaganie wszechstronnego rozwojów uczniów i tworzenie pozytywnie oddziałującego środowiska wychowawczego,

2) wszystkim uczniom szkoła zapewnia opiekę medyczną poprzez współpracę z Przychodnią Zdrowia,

3) Szkoła umożliwia rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów poprzez:
a) organizowanie zajęć w ramach przedmiotowych kół zainteresowań,
b) udział uczniów w pracach organizacji szkolnych,
c) organizowanie dla zainteresowanych uczniów konkursów przedmiotowych,zawodów olimpiad wiedzy w szkole i poza szkołą.

4) Szkoła realizuje zadania wychowawcze i profilaktyczne wg oddzielnego programu wychowawczego.

5) Umożliwia zdobywanie umiejętności praktycznej nauki zawodu.

6) Umożliwia osiąganie możliwie wysokiego rozwoju ogólnego uczniów.


2. Szkoła realizuje swoje zadania poprzez:
1) zapewnianie wykwalifikowanej kadry nauczycielskiej niezbędnej w celu pełnej
realizacji zadań pedagogicznych i profilaktycznych,

2) łączenie procesu dydaktycznego i wychowawczego z życiem środowiska poprzez udział uczniów w pracach organizacji szkolnych, imprezach środowiskowych, konkursach i zawodach również poza szkołą,

3) stałą współpracę z rodzicami polegającą na organizowaniu spotkań celem omówienia problemów związanych z wychowanie i nauczaniem, udziale rodziców w pracach komitetu rodzicielskiego i pracach na rzecz szkoły.


Rozdział III

ORGANY SZKOŁY


§ 7.

1. Organami szkoły są:
1) dyrektor szkoły,
2) rada pedagogiczna,
3) rada rodziców,
4) samorząd uczniowski,

2. Dyrektor szkoły kieruje działalnością szkoły i reprezentuje ją na zewnątrz.
1) dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:
a) kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno-wychowawczą szkoły,
b) sprawuje nadzór pedagogiczny,
c) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,
d) zatrudnia i zwalnia nauczycieli i innych pracowników szkoły,
e) planuje i organizuje prace związane z poprawą bazy materialnej szkoły,
f) kieruje nauczycieli na różne formy dokształcania w celu podnoszenia kwalifikacji,
g) współpracuje z Radą Pedagogiczną, rodzicami i samorządem uczniowskim
h) w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę i po zasięgnięciu opinii kuratora oświaty oraz opinii powiatowej rady zatrudnienia ustala zawody, w których kształci szkoła,
i) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.


3. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem szkoły, do kompetencji, której w szczególności należy:
1) zatwierdzanie rocznych planów pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej,

2) zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,

3) zatwierdzanie planów i programów doskonalenia zawodowego nauczycieli,

4) wnioskowanie do dyrektora o skreślenie z listy uczniów,

5) wyrażanie opinii we wszystkich sprawach dotyczących realizacji przez szkołę jej statutowych zadań.

4. Rada Rodziców składa się z rad klasowych rodziców i jest reprezentacją ogółu uczniów do kompetencji której należy w szczególności występowanie do dyrektora szkoły, rady pedagogicznej z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły.

6. Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły. Organy samorządu są jedynym reprezentantem uczniów. Zasady działania, sposób wybierania i działania organów samorządu oraz zadania i uprawnienia samorządu określa regulamin, który nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.

7. Wszystkie organy współpracują ze sobą w zakresie działalności dydaktyczno wychowawczej i opiekuńczej szkoły. Współdziałanie powinno odbywać się w taki sposób, aby zapewniać każdemu z nich możliwość swobodnego działania i podejmowania decyzji w granicach swoich kompetencji określonych ustawą o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r.z późno zm..

8. Sytuacje sporne pomiędzy organami szkoły powinny być rozwiązywane wewnątrz szkoły natomiast sprawy poza kompetencjami dyrektora rozpatrywane będą przez organ prowadzący i nadzorujący pracę szkoły.


Rozdział IV

ORGANIZACJA SZKOŁY


§ 8.

1. Termin rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają odrębne przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.

2. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora najpóźniej do 30 maja każdego roku na podstawie planów nauczania oraz planu finansowego szkoły i
zatwierdzony przez organ prowadzący.

3. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział złożony z uczniów, którzy w jednorocznym kursie nauki danego roku szkolnego uczą się wszystkich przedmiotów obowiązkowych, określonych planem i programem nauczania dopuszczonym do użytku szkolnego.
1/ każdy oddział danej klasy z niektórych przedmiotów wymagających specjalnych warunków nauki i bezpieczeństwa oraz w zależności od liczebności klasy może
być dzielony na grupy ćwiczeniowe i zajęciowe. Zasady podziału oddziałów, klas na grupy określają odrębne przepisy.

4. Podstawową formą pracy szkoły są zajęcia dydaktyczno - wychowawcze, prowadzone w systemie klasowo-lekcyjnym.
1/ godzina lekcyjna wszystkich przedmiotów trwa 45 minut, godz. pracy bibliotekarza oraz wychowawców internatu wynosi 60 minut.

5. Dla uczniów uczących się poza miejscem stałego zamieszkania szkoła umożliwia zamieszkanie w internacie szkolnym oraz zapewnia całodzienne wyżywienie za odpłatnością i całodobową opiekę wychowawczą - opiekuńczą.
1/ liczba uczniów w grupie wychowawczej internatu nie powinna przekraczać 35 osób,
2/ Szczegółową organizacje pracy wychowawczo-opiekuńczej internatu określa regulamin internatu.


§ 9.

1. Biblioteka szkolna jest pracownią służącą realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań dydaktyczno-wychowawczych szkoły, doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli oraz popularyzacji wiedzy humanistycznej.

2. Biblioteka szkolna realizuje swoje zadania poprzez:
1/ prowadzenie czytelni z udostępnieniem korzystania z księgozbioru podręcznego, gazet i czasopism,
2/ wypożyczenia indywidualne.

3. Zadaniami nauczyciela bibliotekarza są:
1/ rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów, wdrażanie ich jednocześnie
do samokształcenia,
2/ przygotowanie do korzystania z różnych źródeł wiedzy,
3/ udzielanie pomocy w wyborze lektury,
4/ prowadzenie przysposobienia czytelniczego i informacyjnego.

5. Nauczyciel bibliotekarz prowadzi zakupy książek, prenumeratę czasopism i periodyków z uwzględnieniem poziomu intelektualnego uczniów oraz potrzebami i możliwościami finansowymi szkoły.


Rozdział V

NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY SZKOŁY


§ 10.

1. W szkole zatrudnia się nauczycieli, pracowników ekonomicznych, administracyjnych oraz pracowników obsługi.

2. Zasady zatrudniania nauczycieli i innych pracowników szkoły określają odrębne przepisy, a w szczególności: roczna organizacja pracy szkoły oraz zakresy czynności ustalone przez dyrektora szkoły.

3. Nauczyciele, w porozumieniu z pedagogiem szkolnym mają obowiązek sprawowania indywidualnej opieki nad uczniami.

4. Nauczyciel prowadzi prace dydaktyczno-wychowawczą i jest odpowiedzialny za wyniki tej pracy i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów.

5.Oddziałem opiekuje się nauczyciel wychowawca.
1/ Zadaniem wychowawcy jest sprawowanie opieki wychowawczej nad powierzonymi w oddziale uczniami a w szczególności:
a) co najmniej dwukrotnie w semestrze spotkać się z rodzicami swoich uczniów w celu wymiany informacji na tematy dydaktyczno-wychowawcze.
b) tworzenie warunków wspomagających rozwój ucznia, proces jego uczenia się oraz przygotowania do życia w rodzinie i społeczeństwie,
c) inspirowanie i wspomaganie działalności zespołowej uczniów,
d ) podejmowanie działań umożliwiających rozwiązywanie konfliktów w zespole uczniów oraz pomiędzy uczniami a innymi członkami społeczności szkolnej,
e) współdziałanie z nauczycielami uczącymi w jego klasie, uzgadnianie z nimi i koordynowanie działań wychowawczych wobec ogółu uczniów, a także tych, którym potrzebna jest indywidualna opieka.
f) utrzymywanie kontaktów z rodzicami uczniów w celu poznania i ustalenia potrzeb opiekuńczo-wychowawczych ich dzieci oraz włączania ich w sprawy życia szkoły.

6. Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej jest, aby nauczyciel wychowawca opiekował się danym oddziałem w ciągu całego etapu edukacyjnego.

7. Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego zadaniem jest w szczególności ustalenie dla danego oddziału zestawu programów nauczania z zakresu kształcenia ogólnego i z zakresu kształcenia zawodowego, z uwzględnieniem korelacji kształcenia ogólnego i kształcenia zawodowego,

8. Dyrektor szkoły zawodowej może tworzyć zespoły wychowawcze, zespoły przedmiotowe lub inne zespoły problemowo - zadaniowe. Pracą zespołu kieruje przewodniczący powołany przez dyrektora szkoły, na wniosek zespołu.



Rozdział VI

UCZNIOWIE SZKOŁY


§ 11.

1. Do Zasadniczej Szkoły Zawodowej mogą uczęszczać uczniowie po ukończeniu szkoły gimnazjalnej.

2. Wiedza uczniów zdobywana w szkole oraz ich zachowanie podlegają ocenie;
1) oceniania wiedzy i umiejętności uczniów na koniec każdego semestru dokonują nauczyciele uczący danego przedmiotu,
2) oceniania zachowania ucznia dokonują wychowawcy klas,
3) szczegółowe zasady dokonywania oceny określa wewnątrz szkolny system oceniania i sprawdzania osiągnięć uczniów.

3. Uczniowie szkoły mają prawo do:
4) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej,
5) opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej oraz ochronę i poszanowanie jego godności,
6) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno wychowawczo - opiekuńczym,
7) swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia szkoły, a także światopoglądowych i religijnych, jeżeli to nie narusza dobra innych osób,
8) rozwijania zainteresowań, zdolności i umiejętności,
9) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce, określonych w "wewnątrzszkolnym systemie
oceniania i sprawdzania osiągnięć uczniów",
1O) pomocy w przypadkach trudności w nauce
11) korzystania z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i zawodowego
12) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru biblioteki podczas zajęć pozalekcyjnych,
13) wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszania się w organizacjach i kołach zainteresowań młodzieżowych działających w szkole.

4.Uczniowie szkoły mają obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w statucie szkoły zwłaszcza dotyczących.
14) systematycznego oraz aktywnego uczestnictwa w zajęciach lekcyjnych i w życiu szkoły,
15) przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do koleżanek i kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły,
16) dbałości o wspólne dobro, ład i porządek w szkole,
17) właściwego zachowania się oraz godnego reprezentowania szkoły na zewnątrz.

5.W szkole stosuje się następujące nagrody;
18) pochwała wychowawcy klasowego,
19) pochwała dyrektora na forum szkoły,
20) dyplom uznania,
21) list gratulacyjny do rodziców,
22) nagrody książkowe i rzeczowe,
23) nagrody zbiorowe dla grup uczniów (wycieczka, koncert, teatr, kino, basen i.t.p.: na koszt szkoły).

6.Uczeń może być ukarany za nieprzestrzeganie postanowień statutu:
24) upomnieniem wychowawcy klasy,
25) upomnieniem dyrektora szkoły,
26) naganą dyrektora szkoły z powiadomieniem rodziców,
27) zawieszeniem prawa do udziału w niektórych zajęciach pozalekcyjnych oraz do reprezentowania szkoły na zewnątrz,
28) przeniesieniem do równoległej klasy,
29) przeniesieniem do innej szkoły,
30) skreśleniem z listy uczniów

7.Skreślenie z listy uczniów stosowane jest na podstawie uchwały rady pedagogicznej za rażące naruszenie obowiązującego prawa m.in.: kradzież mienia, rozbój i gwałt, naruszenie godności osobistej innej osoby, pijaństwo a także nagminne naruszanie obowiązków szkolnych określonych w statucie szkoły, wskazujące na to, że stosowane wcześniej kary nie przyniosły oczekiwanego skutku wychowawczego.

8.Fakt udzielenia uczniowi kary oraz nagrody odnotowuje się w dzienniku lekcyjnym.
2. Decyzję o udzieleniu uczniowi kary podejmuje:
1) odnośnie § 11 pkt 6 ppkt 1) - wychowawca klasy
2) odnośnie § 11 pkt 6 ppkt 2 - 4) - dyrektor szkoły na wniosek wychowawcy klasy,
3) odnośnie § 11 pkt 6 ppkt 5,6 i 7) - dyrektor szkoły na wniosek rady pedagogicznej.

9.Uczeń, jego rodzice, prawni opiekunowie mają prawo odwołać się od udzielonej kary do dyrektora szkoły a w przypadku § 11 pkt 6 ppkt 6 i 7) - do Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem dyrektora szkoły w terminie 7 -miu dni od powzięcia decyzji o wymierzeniu kary. Odwołanie na piśmie z podaniem uzasadnienia podpisuje uczeń, jego rodzice, prawni opiekunowie oraz przedstawiciele samorządu uczniowskiego.



Rozdział VII

POSTANOWIENIA KOŃCOWE


§ 12.

1. Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z obowiązującymi przepisami.

2. Szkoła używa pieczęci urzędowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.

3. Szkoła może posiadać własny sztandar, imię oraz ceremoniał szkolny.

4. Zasady prowadzenia przez szkołę gospodarki finansowej określają odrębne przepisy.

5. Wszelkie regulaminy i inne przepisy wewnętrzne nie mogą być sprzeczne z postanowieniami niniejszego statutu.

6. Statut wchodzi w życie po 14 dniach od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
Wprowadził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-04-07 12:19:48
Zmienił: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-04-07 13:59:53
Zatwierdził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-04-07 14:00:08
Przeczytano: 786 razy.