Ladowanie
Formularz Szukaj
Polski  
Kontrastowy    |  times new roman   verdana   arial   tahoma   helvetica   
Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Kielcach
(Wersja opublikowana)
Uchwała Nr X/53/03 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 23 grudnia 2003 r. w sprawie wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kielcach
Uchwała Nr X/53/03
Rady Powiatu w Kielcach
z dnia 23 grudnia 2003 r.

w sprawie wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kielcach

Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z późniejszymi zmian.) oraz § 23 ust. 1 Statutu Powiatu Kieleckiego (Dz. Urz. Woj. Świętokrzyskiego Nr
106, poz. 1255 z 2001 r. z późniejszymi zmian.) Rada Powiatu uchwala,
co następuje:

§1

Uchwala się, na wniosek Zarządu Powiatu w Kielcach, zmiany do regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kielcach, stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.

§2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



Przewodniczący Rady
Henryk Mieczysław Milcarz




Uzasadnienie

Wprowadzenie zmian w regulaminie organizacyjnym Starostwa Powiatowego
w Kielcach uzasadnione jest:
- koniecznością dostosowania zakresów zadaniowych niektórych komórek organizacyjnych Starostwa do obecnie obowiązujących przepisów prawa,
- zaistniałą potrzebą wprowadzenia zmian organizacyjnych wewnątrz wydziałów Komunikacji i Transportu, Spraw Obywatelskich, Budownictwa i Gospodarki Komunalnej oraz Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami mających na celu usprawnienie pracy tych wydziałów,
- koniecznością włączenia Powiatowej Komisji Orzekania o Niepełnosprawności w strukturę Starostwa,
- potrzebą konkretnego wskazania komórki organizacyjnej do prowadzenia audytu,
- potrzebą utworzenia wyspecjalizowanej komórki organizacyjnej, która będzie zajmowała się pozyskiwaniem środków unijnych, pilotowała sprawy związane z nawiązywaniem współpracy z zagranicą promowała powiat oraz zajmowała się upowszechnianiem ruchu turystycznego na terenie powiatu w oparciu o istniejący potencjał krajoznawczy, przyrodniczy, kulturalny.


Wprowadzenie zmian do regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego, zgodnie z art.35 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym, wymaga podjęcia uchwały przez Radę Powiatu.


Załącznik do uchwały Nr X/53/2003
Rady Powiatu w Kielcach
z dnia 23 grudnia 2003 r.

Zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kielcach

l. W § 2
a) w ust. l po wyrazach "Dz. U" dopisuje się wyrazy "z 200 l r."
b) ust. 6 wyrazy: ,,(Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późno zmianami)" zastępuje się
wyrazami: ,,(Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późno zm.)".

2. W§7:
w ust. l:
a) litera d otrzymuje brzmienie:
"d. Wydział Edukacji, Kultury i Sportu - "EK."
b) literaj otrzymuje brzmienie:
"j. Wydział Budownictwa - B"
c) litera k otrzymuje brzmienie:
"k.. Wieloosobowe Stanowiska Pracy
- Zespół Radców Prawnych - RP"
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Rozwoju, Promocji i Turystyki - "PR"
- Powiatowy Ośrodek Zatrudnienia i Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych- "POZRON".
- Zespół Audytu Wewnętrznego -AW"

3. W§9:
a) w zdaniu pierwszym po wyrazach "Skarbnik Powiatu" dodaje się wyrazy "przy
pomocy głównego księgowego Starostwa Powiatowego",
b) po wyrazie "powiatowym" dopisuje się wyrazy "i jeden zastępca naczelnika".
c) ust.3 otrzymuje brzmienie: ,,3. Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu".
d) w ust. 9. skreśla się wyrazy "i Gospodarki Komunalnej",

4. W §10.
a) skreśla się ustęp 4
b) dotychczasowe ustępy od 5 do 10 otrzymują numerację od 4 do 9.

5. W § 12
dodaje się ustęp 6 w brzmieniu:
,,6. Członkowie Zarządu będący pracownikami Starostwa Powiatowego, wykonujący zadania i czynności w ramach stosunku pracy ponoszą przed Starostą odpowiedzialność służbową na zasadach ogólnych".

6. W § 13 dodaje się ustęp 7,8,9 i 10 w brzmieniu:
,,7. Organizowanie kontroli przestrzegania procedur określonych w art. 35a ust. 2 pkt. l ustawy o finansach publicznych w jednostkach organizacyjnych powiatu.
8. Prowadzenie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
9. Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych oraz czuwanie nad jej przestrzeganiem przez wszystkich pracowników Starostwa Powiatowego, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, a także osoby odpowiedzialne za gospodarowanie środkami publicznymi przekazywanymi podmiotom spoza sektora finansów publicznych.
10. Koordynacja kontroli finansowych, a także nadzór nad prawidłowością jej przeprowadzenia" .


7. W § 14:
a) w zdaniu pierwszym po wyrazie "zakresie" dopisuje się wyrazy "koordynuje i"


8. § 15:
a) w ust. 3 po wyrazie "Starosty" dodaje się wyrazy "oraz przekazywanie uchwał organów powiatu i zarządzeń, dyspozycji Starosty jednostkom organizacyjnym powiatu nadzorowanym przez wydział w imieniu Starosty".
b) w ust. 4 wyrazy: "Zespół ds. Rozwoju, Turystyki i Promocji Powiatu" zastępuje się
wyrazami: "Wieloosobowe Stanowisko ds. Rozwoju, Promocji i Turystyki".
c) w ust. 5 po wyrazie "sprawozdawczości" dodaje się wyrazy "w szczególności poprzez wstępne planowanie zadań rzeczowych, dochodów i wydatków budżetu".
d) w ust.6 wyrazy "Biurem Rady Powiatu" zastępuje się wyrazami" Wydziałem Organizacji i Kadr".
e) w ust. 8 skreśla się wyrazy "oraz podejmowanie działań na rzecz usprawnienia pracy Starostwa" ,
f) ust. 12 otrzymuje brzmienie
,,12. Przekazywanie kopii umów i porozumień w tym również zawartych przez kierowników jednostek organizacyjnych powiatu w imieniu Zarządu do Centralnego Rejestru Umów i Porozumień prowadzonego przez Wydział Organizacji i Kadr".
g) w ust. 13 po wyrazie "publicznych" dodaje się wyrazy "oraz sporządzanie projektów
rocznych planów zamówień publicznych".
h) ust. 18. otrzymuje brzmienie:
,,18. Przedkładanie materiałów w formie elektronicznej do publikacji w Biuletynie
Informacji Publicznej i stronie internetowej Starostwa Powiatowego".
i) dodaje się ustęp 19. w brzmieniu:
,,19. Przygotowywanie i udostępnianie informacji publicznej w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy i postanowienia rozdziału II Statutu Powiatu Kieleckiego" .

9. W § 16

a) w ust.3 po wyrazie "Skarbnika" skreśla się wyraz "lub" i stawia się przecinek.
b) w ust. 6 po wyrazach "organów powiatu," dodaje się wyrazy "decyzji i postanowień Zarządu Powiatu oraz".

10. W § 20
a) po wyrazie "zewnętrznej" dodaje się wyrazy "i wewnętrznej".

11. W § 23
a) ust. 8. otrzymuje brzmienie:
,,8. Prowadzenie zbiorów aktów prawa miejscowego ustanowionych przez powiat".
b) dodaje się ust. 9. w brzmieniu:
,,9. Przekazywanie informacji o przysługujących dietach radnym powiatu Wydziałowi Finansowemu".


12. W § 24:
Część I:
a) w ust. 8 wyrazy: "zarządom gmin" zastępuje się wyrazami: " wójtom gmin / burmistrzom miast i gmin".
b) ust. 12 otrzymuje brzmienie:
,,12. Udostępnianie uchwał organów powiatu."
c) dodaje się ustępy 24,25 i 26 w brzmieniu:
,,24. Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej.
25. Prowadzenie spraw związanych z obsługą informatyczną.
26. Prowadzenie Centralnego Rejestru Umów i Porozumień zawartych w imieniu powiatu" .
Część II:
a) ustęp 7 otrzymuje brzmienie:
,,7. Prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych oraz spraw związanych z ich analizą. "

Część III:
a) dodaje się ust. 17 w brzmieniu:
,,17. Prowadzenie spraw związanych z remontami i modernizacją pomieszczeń Starostwa" .

13. W § 25:
w zdaniu 2 wyraz "Wieloosobowe" zastępuje się wyrazem "Jednoosobowe".
Część III:
a) w zdaniu pierwszym wyraz "Wieloosobowego" zastępuje się wyrazem "Jednoosobowego".
b) dodaje się ust.2 w brzmieniu:
,,2. Prowadzenie kontroli finansowej
w Starostwie."

14. W § 26 :
a) Zdanie pierwsze i drugie otrzymują brzmienie:
"Wydział Edukacji Kultury i Sportu zajmuje się organizacją szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych, powiatowych bibliotek publicznych, upowszechnianiem i organizacją kultury,
kultury fizycznej i sportu.
W skład Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu - symbol- "EK" wchodzą:
1. Referat ds. Edukacji - symbol "EKI"
2. Referat ds. Kultury, Kultury Fizycznej i Sportu - symbol "EK.II""


Część I:
a) w zdaniu' pierwszym wyraz "Oświaty" zastępuje się wyrazem "Edukacji".
b) ustępy 1,2,5 i 33 otrzymują brzmienie:
,,1. Zakładania i prowadzenia szkół i placówek publicznych wymienionych w art.5
ust.5a- ustawy o systemie oświaty.
2. Zakładania i prowadzenia publicznych szkół podstawowych specjalnych i gimnazjów specjalnych, szkół ponadgimnzjalnych, w tym z oddziałami integracyjnymi, szkół artystycznych, szkół sportowych i mistrzostwa sportowego oraz placówek wymienionych w art.2 pkt.3-5 i 7 z zastrzeżeniem ust.3c ustawy o systemie oświaty z wyjątkiem szkół i placówek o znaczeniu regionalnym i ponadregionalnym.
5. Tworzenia jednostek obsługi ekonomiczno - administracyjnej szkół i placówek lub organizowanie wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej dla prowadzonych szkół i placówek, w celu wykonywania zadań wymienionych w art.5 ust.7 ustawy o systemie oświaty.
33. Przygotowywania spraw związanych z przyznawaniem odznaczeń państwowych i
resortowych oraz nagrody Starosty ze specjalnego funduszu nagród".
c) w ust.32 wyraz "ponadpodstawowych" zastępuje się wyrazem "ponadgimnazjalnych".
d) Dodaje się ust.37 w brzmieniu:
,,37. Analizy, opiniowania i przedkładania Staroście do zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych szkół."


Część II
a) w ust. 1 wyrazy" 15 lutego 1962 r. o ochronie dóbr kultury" zastępuje się wyrazami
,,23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami",
b) skreśla się ustępy 16, 18, 24, 26,
c) ust.29 otrzymuje brzmienie:
,,29. Współdziałanie z Zespołem Obsługi Szkolnych Schronisk Młodzieżowych oraz podejmowanie działań kontrolnych Zespołu dla potrzeb Starosty, członka Zarządu nadzorującego Zespół."
d) dotychczasowe ustępy od 17 do 29 otrzymują numerację od 16 do 25.
e) dodaje się ustępy od 26 do 32 w brzmieniu:
,,26. Przygotowywanie projektu decyzji o zabezpieczeniu zabytku narażonego na zniszczenie.
27. Przygotowywanie powiatowego programu opieki nad zabytkami na okres 4 lat wymagającego akceptacji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
28. Przygotowywanie co dwa lata sprawozdań z realizacji programu.
29. Sporządzanie listy społecznych opiekunów zabytków.
30. Załatwianie spraw organizacyjnych związanych z wydawaniem legitymacji i zaświadczeń społecznym opiekunom zabytków.
31. Przygotowywanie wniosków dla osób, które zostały wytypowane do otrzymania odznaki "za opiekę nad zabytkami".
32. Prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem i cofaniem ustanowienia społecznego opiekuna zabytków."

15. § 27 otrzymuje brzmienie:
,,27. Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej realizuje zadania w zakresie promocji
i ochrony zdrowia, polityki społecznej, nadzoru nad powiatowymi jednostkami służby zdrowia oraz orzekania o niepełnosprawności.
W skład Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej - symbol "ZP" wchodzą:
1. Referat Zdrowia - symbol "ZP I ".
2. Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności- symbol "ZP II".
I. Do podstawowego zakresu działania Referatu Zdrowia należy:
1. Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem i likwidacją publicznych zakładów opieki zdrowotnej.
2. Przygotowywanie dokumentów związanych z zatwierdzaniem statutów powiatowych zakładów opieki zdrowotnej.
3. Przygotowywanie projektów uchwał powołujących rady społeczne w zakładach opieki zdrowotnej.
4. Prowadzenie okresowych ocen realizacji zadań statutowych, dostępności i poziomu udzielania świadczeń w nadzorowanych jednostkach.
5. Tworzenie i aktualizacja bazy danych o działalności powiatowych jednostek służby zdrowia.
6. Tworzenie i aktualizacja bazy danych na temat infrastruktury i wyposażenia powiatowych jednostek służby zdrowia.
7. Bieżące monitorowanie pracy nadzorowanych jednostek powiatowych i przedstawianie okresowych sprawozdań oraz wniosków Zarządowi Powiatu.
8. Prowadzenie spraw dotyczących wyrażania zgody na zakup lub przyjęcie darowizny sprzętu medycznego.
9. Organizowanie konkursów na dyrektorów powiatowych jednostek oraz przygotowanie okresowych ocen pracy dyrektorów.
10. Współdziałanie w opracowaniu planów finansowych podległych jednostek
organizacyjnych oraz nadzór nad ich realizacją.
11. Przygotowywanie dla organów powiatu projektów opinii dotyczących wojewódzkich planów zdrowotnych.
12. Współpraca z samorządowymi gminnymi zakładami opieki zdrowotnej oraz oddziałem Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie świadczeń
medycznych dla mieszkańców powiatu.
13. Współdziałanie z właściwymi służbami w realizacji zadań wynikających z ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym.
14. Przygotowywanie propozycji rozwiązań dla organów powiatu w zakresie polityki społecznej.
15. Sprawowanie obsługi w zakresie nadzoru nad Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie odnośnie realizacji zadań powiatu dotyczących pomocy społecznej.
16. Przygotowywanie i gromadzenie materiałów do oceny efektów poszczególnych programów i działań z zakresu pomocy społecznej realizowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie.
17. Analiza aktualnej sytuacji prawnej i społecznej w aspektach ochrony zdrowia oraz współpraca ze środowiskiem medycznym.
18. Analiza stanu zdrowia populacji i przygotowanie w tym zakresie odpowiednich
propozycji dla organów powiatu.
19. Prowadzenie spraw związanych z zapobieganiem alkoholizmowi i narkomanii.
20. Przygotowanie propozycji i dokumentów w sprawach związanych z organizowaniem i prowadzeniem izb wytrzeźwień.
21. Przygotowanie propozycji i dokumentów w sprawach organizowania na terenie powiatu zakładów lecznictwa odwykowego.
22. Przygotowanie decyzji dotyczących umieszczania osób w Zakładzie Opiekuńczo
Leczniczym i Rehabilitacyjnym Szpitala Powiatowego w Chmielniku.
23. Prowadzenie spraw związanych z opracowaniem i realizacją programów celowych w zakresie pomocy społecznej.
24. Przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Powiatu w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu.
II. Do podstawowego zakresu działania Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności należy:
1. Wydawanie orzeczeń o niepełnosprawności.
2. Wydawanie orzeczeń o niepełnosprawności dla dzieci w wieku do lat 16.
3. Wydawanie legitymacji osoby niepełnosprawnej.
4. Wydawanie kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych spełniających warunki określone w ustawie Prawo o ruchu drogowym.
5. Prowadzenie sprawozdawczości statystycznej w zakresie orzecznictwa.
6. Współpraca z ośrodkami pomocy społecznej oraz placówkami służby zdrowia w zakresie orzecznictwa."

16 . W § 28:
Część II:

a) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
,,7. Wydawanie wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów".
Część III:
a) skreśla się ust. l ,
b) dotychczasowe ustępy od 2 do 6 otrzymują numerację od l do 5.
c) Dodaje ust.6 w brzmieniu:
,,6. Wydawanie zgody na reprodukowanie, rozpowszechnianie i rozprowadzanie materiałów stanowiących powiatowy zasób geodezyjny i kartograficzny".

17. W § 29:
a) zdanie drugie otrzymuje brzmienie:
"W skład Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska - symbol "RO"
wchodzą:
1. Referat ds. Rolnictwa i Leśnictwa-symbol"RO I",
2. Referat ds. Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - symbol "RO II",
3. Jednoosobowe stanowisko pracy - Geolog Powiatowy - symbol "RO III".
Część I:
a) skreśla się ust.15,
b) dotychczasowe ustępy od 16 do 47 otrzymują numerację od 15 do 46.
b) ust. 47 otrzymuje brzmienie:
,,47. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o przekazaniu praw i obowiązków związanych z prowadzeniem uprawy leśnej na nabywcę gruntu, w przypadku jego sprzedaży.",
d) dodaje się ust.54 w brzmieniu:
,,54. Uzgadnianie inwestycji w postępowaniu związanym z wydawaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w części dotyczącej ochrony gruntów rolnych."
Część II:
a) ust.9 otrzymuje brzmienie:
,,9. Przyjmowaniem zgłoszeń instalacji zwolnionych z obowiązku uzyskania pozwolenia na wprowadzanie pyłu lub gazu do powietrza."
b) w ust.34 skreśla się wyrazy" wału przeciwpowodziowego, terenu przyległego do
wału lub",
c) skreśla się ust.35.
c) dotychczasowe ustępy od 9 do 34 otrzymują numerację od 10 do 35.
d) w ust 73 wyrazy "zarządom gmin" zastępuje się wyrazami "wójtom gmin /burmistrzom miast i gmin",
e) skreśla się ust. 81 i 83,
f) dotychczasowe ustępy od 75 do 80, 82 oraz 84 i 85 otrzymują numerację od 71 do 79,
g) dotychczasowe ustępy od 71 do 74 otrzymują numerację od 80 do 83,
h) w ust.95 wyraz "i" zastępuje się wyrazem "lub" i skreśla się wyrazy "za wyjątkiem odpadów komunalnych",
i) w ust. l02 skreśla się wyrazy" oraz termicznego przekształcania odpadów
niebezpiecznych lub składowania odpadów",
j) w ust. 105 po wyrazie "unieszkodliwiania" stawia się przecinek i dopisuje wyraz"zbierania",
k) w ust. l07 wyraz "środowiska" zastępuje się wyrazem "składowiska",
l) ust. l 08 otrzymuje brzmienie:
,,108. Uzgadnianiem przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko na etapie ustalania warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.",
m) w ust. l 13 skreśla się wyrazy "dla wytwórcy odpadów niebezpiecznych",
n) dotychczasowy ustęp 127 otrzymuje brzmienie
,,27. Uzgadnianiem projektu budowlanego i raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko albo informacji zawierającej dane o planowanym przedsięwzięciu jeżeli sporządzenie raportu nie jest wymagane.".
o) dotychczasowe ustępy od 86 do 107 otrzymują numerację od 84 do 99,
p) ust.108 otrzymuje numerację 107,
q) dotychczasowe ustępy od 109 do 115 otrzymują numerację od 100 do 106
r) dotychczasowe ustępy od 116 do 141 otrzymują numerację od 108 do 129,
s) dodaje się ust.130 w brzmieniu:
,,130. Uzgadnianiem lokalizacji obiektów melioracji wodnych przed wydaniem, przez właściwy organ, decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji."
Część III:
a) w zdaniu pierwszym wyrazy "Referatu ds. Geologicznych i Górniczych"
zastępuje się wyrazami "Jednoosobowego Stanowiska Pracy - Geologa Powiatowego" .
b) w ust 14 po wyrazie "ustanawiania" dopisuje się wyraz "bezpośrednich",
c) dodaje się ust. 30 w brzmieniu:
,,30. Uzgadnianie inwestycji w postępowaniu związanym z wydawaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w odniesieniu do terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych."

18. W § 30:
w zdaniu drugim:
a) ustęp 3 otrzymuje brzmienie:"3. Jednoosobowe Stanowisko ds. Obsługi Kancelaryjnej Wydziału - symbol "KT III".
b) dodaje się ustęp 4 w brzmieniu: ,,4. Wieloosobowe Stanowisko ds. Nadzoru nad
Szkoleniem Kierowców i Stacjami Diagnostycznymi - symbol KT IV".
Część I:
a) skreśla się ustępy 3,11,12,13,14,
b) w ust.15 skreśla się wyrazy "i świadectw kwalifikacyjnych",
c) dotychczasowe ustępy od 4 do 15 otrzymują numerację od 3 do 10,
d) dodaje się ust.11 w brzmieniu:
,,11. Przyjmowaniem zawiadomień o utracie lub zniszczeniu prawa jazdy lub pozwolenia do kierowania tramwajem, a także zmianie stanu faktycznego, wymagającego zmiany danych w nich zawartych".
Część II:
a) skreśla się ustępy od 11 do 14 oraz ustępy 33 i 34,
b) ustępy: 21 i 27 otrzymują brzmienie:
,,21. Wydawaniem, odmową wydania, zmianą, cofaniem zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym osób, dla linii wykraczających poza obszar jednej gminy, a nie wykraczających poza granice powiatu.
27. Powoływaniem komisji przeprowadzającej egzamin w zakresie wykonywania transportu drogowego taksówką osobową."
c) dotychczasowe ustępy od 15 do 35 otrzymują numerację od 11 do 29.
d) dodaje się ustępy od 30 do 37 w brzmieniu:
,,30. Wyznaczaniem jednostki uprawnionej do usuwania pojazdów z drogi w przypadkach określonych w artykule 130a ustawy - Prawo o ruchu drogowym.
31. Wyznaczaniem parkingów strzeżonych, na których przechowywane będą pojazdy usunięte z drogi do czasu uiszczenia opłat za ich usunięcie.
32. Ustalaniem opłat za usunięcie pojazdu z drogi i parkowanie.
33. Sporządzaniem analiz sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób."
34. Kontrolowaniem spełnienia obowiązków zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC przez posiadaczy pojazdów mechanicznych.
35. Zawiadamianiem na piśmie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o nieokazaniu dokumentu zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC przez posiadacza pojazdu mechanicznego.
36. Pobieraniem opłaty ewidencyjnej za czynności związane z wydawaniem dokumentów komunikacyjnych i zalegalizowanych tablic rejestracyjnych.
37. Sporządzaniem i przekazywaniem comiesięcznych informacji o zarejestrowanych pojazdach do Naczelnika Urzędu Skarbowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub adres siedziby nabywcy.


Część III otrzymuje brzmienie:
" III. Do podstawowego zakresu działania Jednoosobowego Stanowiska ds. Obsługi Kancelaryjnej Wydziału należy:
1. Wykonywanie obsługi kancelaryjnej Wydziału, w tym prowadzenie rejestru wpływu i wysyłki korespondencji.
2. Prowadzenie książki skarg i wniosków.
3. Gromadzenie i udostępnianie zbioru Dziennika Ustaw, Monitora Polskiego oraz innych aktów prawnych dla potrzeb Wydziału.
4. Ewidencjonowanie i przechowywanie zbiorów protokołów, dyspozycji,uchwał Zarządu i Rady Powiatu.
5. Ewidencjonowanie i przechowywanie umów, zamówień, zapotrzebowań danych statystycznych wynikających z zadań przypisanych do Wydziału.
6. Obsługa techniczna Wydziału."
Dodaje się część IV w brzmieniu:
" IV. Do podstawowego zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska ds. Nadzoru nad Szkoleniem Kierowców i Stacjami Diagnostycznymi należy:
1. Wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie szkolenia kierowców dla przedsiębiorców i szkół jazdy.
2. Sprawowanie nadzoru nad szkoleniem wykonywanym przez przedsiębiorców i szkoły jazdy.
3. Prowadzenie ewidencji instruktorów i wydawanie legitymacji instruktora.
4. Wydawanie zezwoleń na przeprowadzanie badań technicznych pojazdów.
5. Przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów w zakresie zgodności z wymogami określonymi w ustawie - Prawo o ruchu drogowym, prawidłowości wykonywania badań technicznych pojazdów oraz prowadzenia wymaganej dokumentacji.
6. Cofanie zezwoleń na prowadzenie badań technicznych pojazdów.
7. Wydawanie i cofanie uprawnień do wykonywania badań technicznych dla diagnostów.
8. Prowadzenie informacji merytorycznej dla interesantów.

19. W § 31:
W zdaniu drugim w ust. 2 wyraz "Referat" zastępuje się wyrazami "Wieloosobowe Stanowisko".
Część I:
a) skreśla się ustępy od 2 do 5,
b) dotychczasowe ustępy od 6 do 9 otrzymują numerację od 2 do 5,
c) ust.6 otrzymuje brzmienie:
,,6. Prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych i stowarzyszeń kultury fizycznej nie prowadzących działalności gospodarczej",
d) dotychczasowe ustępy od 10 do 22 otrzymują numerację od 7 do 19.
e) dodaje się ustęp 20 w brzmieniu:
,,20. Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem oraz ustalaniem wysokości pomocy repatriantom osiedlającym się na terenie powiatu."
Część II:
a) w zdaniu pierwszym wyraz "Referatu" zastępuje się wyrazami "Wieloosobowego Stanowiska".
b) skreśla się ustępy 3,5,12,
c) w ust. 14 skreśla się wyrazy "powołanej zarządzeniem Nr 1 2002 Starosty Kieleckiego
dnia 11 stycznia 2002 r.".
d) dotychczasowe ustępy od 4 do 14 otrzymują numerację od 3 do 11.
Część III
a) w ust.1 wyraz "działania" zastępuje się wyrazem "działaniami",
b) skreśla się ust. 14 ,
c) w ust. 15 po wyrazie "ratowniczymi" dopisuje się wyrazy "w wypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej",
d) w ust 16 wyraz" Referatem" zastępuje się wyrazami" Wieloosobowym Stanowiskiem" .
e) dotychczasowe ustępy 15 i 16 otrzymują numerację 14 i 15.

20. § 32. otrzymuje brzmienie:
,,32. Wydział Budownictwa.
realizuje zadania wynikające z prawa budowlanego.
W skład Wydziału Budownictwa- symbol "B" wchodzą:
l. Referat Budownictwa Kubaturowego -symbol"B. I".
2. Referat Sieci Infrastruktury Technicznej - symbol "B. II".
3. Wieloosobowe Stanowisko ds. Komunalnych Obiektów Budowlanych - symbol "B.III"

I i II Do podstawowego zakresu działania Referatu Budownictwa Kubaturowego
(w zakresie budownictwa kubaturowego) i Referatu Sieci Infrastruktury Technicznej
(w zakresie infrastruktury technicznej) należy:
1. Udzielanie bądź odmawianie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych.
2. Nakładanie obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienie
nadzoru autorskiego z uwzględnieniem przepisów wykonawczych.
3. Wydawanie decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę.
4. Przyjmowanie zgłoszeń o budowie i wykonywaniu robót budowlanych oraz wnoszenie sprzeciwu w tych sprawach.
5. Nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę.
6. Zatwierdzanie projektu budowlanego odrębną decyzją lub odmowa takiego zatwierdzenia.
7. Sprawdzanie rozwiązań architektoniczno budowlanych zawartych w projektach budowlanych pod kątem zgodności z przepisami techniczno - budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej.
8. Nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym.
9. Odmowa zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę.
10. Odmowa wydania pozwolenia na budowę w razie niespełnienia określonych wymagań ustawowych.
11. Wydawanie decyzji o odmowie zmiany lub zmianie pozwolenia na budowę w razie istotnego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę.
12. Stwierdzenie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę i wydawanie nowych decyzji.
13. Prowadzenie rejestrów wniosków i decyzji w sprawie pozwolenia na budowę oraz przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem na budowę i zgłaszaniem budowy.
14. Przenoszenie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innej osoby.
15. Przyjmowanie zawiadomień, wraz z dołączonymi oświadczeniami, o terminie rozpoczęcia
robót budowlanych, wymagających pozwolenia.
16. Wydawanie decyzji o wyłączaniu obowiązku zapewnienia kierownictwa budowy i wykonywania niektórych czynności przez kierownika budowy.
17. Nakładanie obowiązku geodezyjnego wyznaczenia w terenie obiektów wymagających zgłoszenia.
18. Wydawanie dziennika budowy lub montażu z uwzględnieniem przepisów wykonawczych. 19. Rozstrzyganie, w drodze decyzji, o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości i określanie granic niezbędnej potrzeby i warunków korzystania z nich w celu wykonywania prac przygotowawczych lub robót budowlanych.
20. Udzielanie lub odmawianie pozwolenia na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego
z uwzględnieniem przepisów wykonawczych.
21. Przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce obiektów budowlanych i zgłaszanie sprzeciwu w tych
sprawach.
22. Nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę obiektów budowlanych oraz udzielanie pozwolenia na ich rozbiórkę.
23. Żądanie danych o obiekcie budowlanym oraz dotyczących robót rozbiórkowych.
24. Przenoszenie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę na rzecz innej osoby.
25. Uzgadnianie projektowych rozwiązań dla obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych
w zakresie określonym wart. 33 ust2 pkt.4 ustawy Prawo budowlane.
26. Wydawanie dziennika rozbiórki z uwzględnieniem przepisów wykonawczych.
27. Nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych ustawą, prowadzenie ewidencji rozpoczynanych i oddawanych do użytkowania obiektów budowlanych.
28. Bezzwłoczne przekazywanie organom nadzoru budowlanego kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym, kopii ostatecznych odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego wraz z tym projektem, kopii innych decyzji postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego.
29. Uczestniczenie, na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami.
30. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem przez Starostę poleceń powiatowemu inspektorowi nadzoru budowlanego podjęcia działań zmierzających do usunięcia bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia ludzi.
31. Uzgadnianie projektowanych rozwiązań dla obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych.
32. Wnioskowanie o powołanie komisji urbanistyczno-architektonicznej.
33. Wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali na podstawie art. 2 ust. 3 ustawy o własności lokali.
34. Przekazywanie do Wojewody Świętokrzyskiego, każdego pierwszego dnia miesiąca uwierzytelnionej kopii rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i uwierzytelnionej kopii rejestru pozwoleń na budowę.
35. Sporządzanie sprawozdań półrocznych na drukach GUNB-I, GUNB-3 i przekazywanie ich do Wojewody Świętokrzyskiego w terminach do 11 stycznia i 11 lipca każdego roku.
36. Przekazywanie do organu podatkowego kopii wydanych przez wydział decyzji o pozwoleniu na budowę, zmiany sposobu użytkowania w terminie do 15 każdego miesiąca.
37. Przekazywanie sprawozdań B-06 (miesięcznych) i B-05 (kwartalnych) do Urzędu Statystycznego w Kielcach.
38. Przygotowywanie projektów postanowień dla Zarządu Powiatu dotyczących uzgodnienia projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin oraz projektów decyzji o warunkach zabudowy w zakresie zadań samorządowych powiatu."

"III. Do podstawowego zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska ds. Komunalnych Obiektów Budowlanych należy:
1. Prowadzenie wykazu mienia zasobów budowlanych powiatu oraz okresowych analiz jego stanu technicznego.
2. Opracowywanie projektów i planów finansowo - rzeczowych w zakresie inwestycji i remontów obiektów komunalnych.
3. Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi powiatu i udzielanie pomocy organizacyjno - technicznej dotyczącej remontów, modernizacji i budowy nowych obiektów budowlanych, a obejmującej:
a) utrzymanie i użytkowanie obiektów budowlanych,
b) zakres przedmiotowy prac i postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych,
c) przygotowanie dokumentacji projektowo - budowlanych dla planowanych inwestycji i remontów,
d) zebranie opinii i uzgodnień dokumentacji technicznej obiektów, wynikających z obowiązujących przepisów,
e) prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego,
f) budowy (remonty), oddawanie do użytku obiektów budowlanych.
4. Sporządzanie okresowych informacji o przebiegu realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych.
5. Prowadzenie spraw związanych z opłatami (czynszem) za korzystanie z obiektów i urządzeń.
6. Prowadzenie spraw związanych z powoływaniem, likwidowaniem lub przekształcaniem komunalnych zakładów budżetowych zgodnie z przepisami ustawy
o finansach publicznych.
7. Prowadzenie spraw związanych z likwidacją zakładu budżetowego w celu zawiązania spółki akcyjnej albo spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przez wniesienie na pokrycie kapitału spółki wkładu w postaci mienia zakładu budżetowego powstałego po jego likwidacji.

21. W § 33 wprowadza się następujące zmiany:
w zdaniu pierwszym skreśla się wyrazy" i jednoosobowe",
Część I
a) skreśla się ustęp 7,
b) dotychczasowy ust.8 otrzymuje numer 7.
Część II otrzymuje brzmienie:
"II. Wieloosobowe Stanowisko ds. Rozwoju, Promocji i Turystyki
koordynuje prace związane ze strategią rozwoju powiatu, współpracą z zagranicą, upowszechnianiem informacji o Unii Europejskiej oraz prowadzi sprawy dotyczące promocji potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego powiatu.

I. Do podstawowego zakresu działania należy:
1. Współpraca z wydziałami Starostwa oraz powiatowymi jednostkami organizacyjnymi
w sprawie możliwości i warunków korzystania z zewnętrznych źródeł finansowania.
2. Koordynowanie działań związanych z pozyskiwaniem środków z funduszów strukturalnych Unii Europejskiej.
3. Przygotowanie projektów i programów zgłaszanych do dofinansowania z funduszów
strukturalnych Unii Europejskiej.
4. Opracowywanie wniosków do innych programów pomocowych oraz koordynowanie prac związanych z przygotowaniem niezbędnej dokumentacji.
5. Monitorowanie, rozliczanie i audyt realizowanych projektów.
6. Przeprowadzanie szkoleń w zakresie pozyskiwania środków z funduszów
strukturalnych, metod aplikacji, polityki regionalnej, polityki strukturalnej.
7. Prowadzenie Punktu Europejskiego, którego zadaniem będzie gromadzenie i upowszechnianie informacji o instytucjach UE, wspólnym rynku, wspólnej polityce rolnej, obowiązującym prawie, polityce strukturalnej.
8. Koordynacja realizacji projektów operacyjnych Strategii Rozwoju Powiatu.
9. Opracowywanie materiałów w zakresie kompleksowego programowania, monitorowania i aktualizacji Strategii Rozwoju Powiatu Kieleckiego.
10. Dokonywanie analiz rynku i opracowań zbiorczych dotyczących podmiotów gospodarczych funkcjonujących w powiecie.
11. Stworzenie i aktualizacja bazy danych dot. potencjału inwestycyjnego powiatu (m.in.oferty inwestycyjne).
12. Działania na rzecz rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości - mśp (m.in.współpraca z jednostkami samorządu w zakresie tworzenia instrumentów wspierających mśp).
13. Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi działalność z zakresu wspierania przedsiębiorczości w celu promowania sektora małej i średniej przedsiębiorczości powiatu kieleckiego.
14. Promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego, krajoznawczego w kraju i zagranicą.
15. Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Starostwa i jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie opracowywania i rozpowszechniania materiałów promocyjno - informacyjnych o powiecie.
16. Koordynacja zadań w zakresie promocji wynikających ze Strategii Rozwoju Powiatu.
17. Współpraca z partnerskimi powiatami w kraju i zagranicą oraz innymi podmiotami w zakresie realizacji zadań o charakterze promocyjnym (koordynowanie działań związanych ze współpracą zagraniczną).
18. Inspirowanie działań mających na celu rozwój ruchu turystycznego, poprzez tworzenie marki turystycznej powiatu.
19. Wspieranie rozwoju agroturystyki oraz prowadzenie punktu konsultacyjno- informacyjnego o agroturystyce.
20. Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi działalność z zakresu turystyki w celu
promowania różnych form wypoczynku na terenie powiatu.
21. Współdziałanie w zakresie organizowania ponadgminnych imprez turystyki aktywnej.
22. Współorganizowanie targów turystycznych i innych imprez branżowych.
23. Współorganizowanie zagranicznych misji turystyczno - gospodarczych.
24. Administrowanie Internetowym Systemem Informacji Turystycznej.
25. Realizacja i monitoring projektów ze "Strategii Rozwoju Turystyki w Powiecie".

W części III wprowadza się następujące zmiany:
a) w ust.2 wprowadza się wyrazy w brzmieniu: "wywiązywania się z zapisów zawartych w umowie oraz z przyczyn losowych", w miejsce wyrazów: "prowadzenie działalności gospodarczej albo rolniczej przez okres co najmniej 24 miesięcy oraz po spełnieniu warunków określonych w umowie",
b) skreśla się ust.3,
c) w ust. 5 wprowadza się wyrazy w brzmieniu: "kosztów przystosowania nowych lub
istniejących stanowisk pracy" w miejsce wyrazów: "o których mowa wart. 26 i 27 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych",
d) skreśla się ust.6,
f) w ust. 11 po wyrazach "Zarządowi PFRON" stawia się przecinek i dodaje wyrazy "Powiatowej Społecznej Radzie ds. Osób Niepełnosprawnych"
g) dotychczasowe ustępy o od 4 do 11 otrzymują numery od 3 do 9.

Dodaje się część IV w brzmieniu:
"IV. Zespół Audytu Wewnętrznego.
Zespół Audytu Wewnętrznego podlega służbowo bezpośrednio Staroście.
Do podstawowego zakresu działania Zespołu należy:.
1. Badanie wiarygodności sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu.
2. Dokonywanie oceny adekwatności, efektywności i skuteczności systemów kontroli, w tym przestrzegania procedur kontroli oraz zarządzania ryzykiem.
3. Dokonywanie oceny przestrzegania zasady celowości i oszczędności w dokonywaniu wydatków.
4. Przeprowadzenie oceny przestrzegania terminów realizacji zadań i zaciągniętych zobowiązań.
5. Identyfikacja czynników ryzyka w działalności jednostki.
6. Przeprowadzenie analizy obszarów ryzyka.
7. Przygotowywanie projektu planu audytu wewnętrznego.
8. Przeprowadzanie zadań audytowych zgodnie z planem.
9. Przeprowadzanie, przed przystąpieniem do realizacji zadania audytowego, narady otwierającej.
10. Sporządzanie szczegółowego programu zadania audytowego przed przystąpieniem do realizacji zadania.
11. Wykonywanie czynności audytowych w ramach przydzielonego zadania audytowego.
12. Wykonywanie czynności roboczych i ich dokumentowanie zgodnie z obowiązującymi
standardami.
13. Zwoływanie narady zamykającej po przeprowadzeniu zadania audytowego.
14. Opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych zadań audytowych.
15. Prowadzenie stałych i bieżących akt audytu.
16. Przeprowadzanie, w miarę potrzeby, czynności sprawdzających celem oceny dostosowania działań jednostki do zgłoszonych wniosków audytowych.
17. Udział w tworzeniu i doskonaleniu procedur audytowych i prowadzenie księgi procedur.
18. Wykonywanie innych zadań audytu wewnętrznego.
19. Ewidencjonowanie czasu pracy dla celów planowania.
20. Przygotowywanie raportów, sprawozdań i informacji w zakresie realizowanych zadań
audytowych.
Wprowadził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-01-19 08:57:36
Zmienił: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-01-19 10:21:25
Zatwierdził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-01-19 10:21:44
Przeczytano: 2706 razy.