Ladowanie
Formularz Szukaj
Polski  
Kontrastowy    |  times new roman   verdana   arial   tahoma   helvetica   
Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Kielcach
(Wersja opublikowana)
Uchwała Nr 73/125/08 Zarządu Powiatu w Kielcach z dnia 30 kwietnia 2008 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach
Uchwała Nr 73/125/08
Zarządu Powiatu w Kielcach
z dnia 30 kwietnia 2008 roku
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach
Na podstawie art. 36 ust 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
( Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1592 z późniejszymi zmianami ) oraz § 82 Statutu Powiatu Kieleckiego (Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego z 2001r. Nr 106 poz. 1255r. z późniejszymi zmianami) uchwala, co następuje:

§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach, stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 16/41/1999 r. Zarządu Powiatu w Kielcach: z dnia 24 maja 1999 r., zmienionym uchwałami Zarządu Powiatu w Kielcach: Nr 46/48/2000 r.
z dnia 12 maja 2000 r., Nr 119/124/2002 r. z dnia 17 lipca 2002 r., Nr 168/194/05 z dnia 21 września 2005 roku, Nr 230/224/06 z dnia 27 września 2006 roku, Nr 6/22/07 z dnia 31 stycznia 2007 r. Nr 28/110/07 z dnia 27 czerwca 2007 roku , Nr71/111/08 z dnia 9 kwietnia 2008 r. wprowadza się następujące zmiany:

1. § 6 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
,, Referat księgowości - FK’’

2. § 17 ust 8 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

,,2. Przyznawanie pomocy pieniężnej na usamodzielnienie oraz na kontynuowanie nauki osobom opuszczającym placówki opiekuńczo - wychowawcze typu rodzinnego i socjalizacyjnego, domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, rodziny zastępcze oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno –wychowawcze specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze’’.

3. § 17 ust 8 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

,, 3. Pomoc w integracji ze środowiskiem osób mających trudności w przystosowaniu się do życia, młodzieży opuszczającej całodobowe placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego i socjalizacyjnego, domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, rodziny zastępcze oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno – wychowawcze specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobowa opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze’’.

4. w §17 po ust 16 dodaje się ust 17,18,19,20 w brzmieniu:

,,17. Udzielanie cudzoziemcom, o których mowa w art. 5a ustawy o pomocy społecznej, pomocy w zakresie interwencji kryzysowej;’
18. Finansowanie pobytu w całodobowych placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz
w rodzinach zastępczych dzieciom cudzoziemców niewymienionych w art. 5 ustawy
o pomocy społecznej;
19. Realizacja zadań z dziedziny przysposobienia międzynarodowego dzieci, w tym zlecenie tych zadań podmiotom prowadzącym niepubliczne ośrodki adopcyjno-opiekuńcze wyznaczone przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego;
20. Opracowywanie i realizacja zgodnych ze strategią rozwoju województwa, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej
i przestrzegania praw osób niepełnosprawnych’’.

5. § 19 otrzymuje brzmienie:
,, Referat księgowości

1. Referatem kieruje główny księgowy Centrum któremu podlega księgowy
rdd nr 1,2,3,4,5.
2. Główny księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
3. Do obowiązków głównego księgowego należy:
1) prowadzenie rachunkowości jednostki
2) wykonywanie dyspozycji środkami finansowymi.
3) dokonywanie wstępnej kontroli:
a/ zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
b/ kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych
i finansowych,
c/ naliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
4) prowadzenie kart wynagrodzeń, kart zasiłkowych i dokumentacji związanej z wypłatami świadczeń z budżetu państwa,
5) dokonywanie rozliczeń z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z ZUS.
6) dokonywanie poboru zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych i jej rozliczania
z Urzędem Skarbowym,
7) kompletowanie dokumentacji i współpraca z ZUS w sprawie wypłat zasiłków
z ubezpieczenia społecznego.
8) windykacja opłat ustalonych dla rodziców dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
4. Księgowy rodzinnych domów dziecka podlega:
1) Dyrektorowi Centrum w sprawach z zakresu prawa pracy, a w szczególności:
a). Nawiązanie stosunku pracy,
b). Ustalenie i wypłacanie wynagrodzenia,
c). Ustalenie czasu pracy,
d). Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
e). Zapewnienie urlopu wypoczynkowego,
f). Zapewnienie badań okresowych,
g). Prowadzenie dokumentacji związanej z zatrudnieniem.
2) W zakresie działalności związanej z gospodarką finansową placówek rodzinnych, księgowy rodzinnych domów dziecka podlega odpowiednio dyrektorom rodzinnych domów dziecka nr 1,2,3,4,5.
3) Do obowiązków księgowego placówek rodzinnych należy:
a). Prowadzenie rachunkowości w rodzinnych domach nr1,2,3,4,5, w oparciu
o wykorzystanie użytkowych programów komputerowych.
b) Sporządzanie list płac.
c). Sporządzanie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym.
d). Wykonywanie sprawozdań do Urzędu Statystycznego.
e). Sporządzanie sprawozdań finansowych miesięcznych, kwartalnych i rocznych
do Starostwa Powiatowego,/ w tym bilansu/.
f). Przygotowanie projektów planów na kolejny rok budżetowy.
g). Współpraca ze Starostwem Powiatowym w zakresie spraw organizacyjno-kadrowych.
h). Nadzór nad wykonywaniem budżetów w poszczególnych jednostkach, analiza zmian w planach finansowych.
i). Okresowe rozliczanie inwentaryzacji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych.
j) Prowadzenie egzekucji należności z tytułu odpłatności biologicznych rodziców za pobyt dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
k). Prowadzenie ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych rodzinnych domów dziecka.
l). Prowadzenie ewidencji księgowej dochodów własnych w rodzinnych domach dziecka.
m). Sporządzanie informacji dotyczących działalności rodzinnych domów dziecka na potrzeby jednostek nadzorujących’’.
6. uchyla się § 20a .

§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Kielcach.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Zarząd Powiatu:
Starosta:
Zenon Janus
Wicestarosta:
Marian Ferdek
Członkowie Zarządu:
Ryszard Barwinek
Szymon Jarzyna
Wprowadził: Katarzyna Skuza 2008-06-02 11:24:26
Zmienił: Katarzyna Skuza 2008-06-02 11:25:00
Zatwierdził: Katarzyna Skuza 2008-06-02 11:25:08
Przeczytano: 354 razy.