Ladowanie
Formularz Szukaj
Polski  
Kontrastowy    |  times new roman   verdana   arial   tahoma   helvetica   
Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Kielcach
(Wersja opublikowana)
Uchwała Nr 168/194/05 Zarządu Powiatu w Kielcach z dnia 21 września 2005 r. w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach
Uchwała Nr 168/194/05
Zarządu Powiatu w Kielcach
z dnia 21 września 2005 r.

w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach

Na podstawie art. 36 ust 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r.o samorządzie powiatowym
(Dz.U. Nr 142 poz.1592 z 2001 r. z późniejszymi zmianami) oraz § 82 Statutu Powiatu Kieleckiego( Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego Nr 106 poz.. 1255 z 2001 r. z późniejszymi zmianami) uchwala, co następuje:


§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach przyjętym Uchwałą Zarządu Nr 16/41/1999 r. z dnia 24 maja 1999 r. zmienionym Uchwałą Zarządu Powiatu Nr 46/48/2000 r. z dnia 12 maja 2000 r. i Uchwałą Zarządu Powiatu Nr 119/124/2002 r. z dnia 17 lipca 2002 r. wprowadza się następujące zmiany:

1/ w § 4 pkt 1,3 i 4 otrzymują brzmienie:
,, 1. z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późniejszymi zmianami),”

,, 3. z dnia 19 sierpnia 1994 o ochronie zdrowia psychicznego ( Dz. U. Nr 111 poz. 535 z późniejszymi zmianami),

4. z dnia 28 listopada 2003 o świadczeniach rodzinnych ( Dz. U Nr 228 poz. 2255 z późniejszymi zmianami) oraz przepisów wykonawczych wydanych na podstawie wyżej wymienionych ustaw, Statutu Powiatu Kieleckiego (Dz. Urz. Woj. Świętokrzyskiego Nr 106, poz. 1255 z 2001 r. z póż. zm. uchwał Rady Powiatu w Kielcach i Zarządu Powiatu w Kielcach, a także niniejszego regulaminu.


2/ § 6 otrzymuje brzmienie:
,,§ 6. ,,W skład Centrum wchodzą referaty, samodzielne stanowiska pracy, które przy oznakowaniu spraw używają symboli:
1. Referat Opieki i Wychowania - ,, ROW ”
2. Wieloosobowe Stanowisko ds. Rehabilitacji Społecznej - ,, ON ”
3. Główny Księgowy – ,, FK”
4. Samodzielne stanowisko ds. Organizacji i Kadr - ,,OK ”
5. Radca Prawny - ,,RP”


3/ w § 13 w pkt 11 po wyrazach ,,samorządu terytorialnego’’ dodaje się: ,, w szczególności
z samorządem gminnym’’,


4/ a/ w § 17ust.2, 3, 5 i 8 pkt 1 lit. ,,e’’ otrzymują brzmienie:
,,2. Wydawanie decyzji o umieszczeniu w domu pomocy społecznej.
3.Opracowanie powiatowej strategii integracji polityki społecznej po konsultacji z gminami Powiatu Kieleckiego.’’
,, 5. Organizowanie i prowadzenie specjalistycznego poradnictwa w tym:
rodzinnego dla rodzin naturalnych i zastępczych a także terapii rodzinnej.’’
,,8. e) ustalanie odpłatności od rodziców dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych.’’

b/ w ust. 8 pkt 1 dodaje się lit.,, g, h’’ w brzmieniu:
g/ szkolenie kandydatów na rodziny zastępcze,
h/ tworzenie i wdrażanie programów pomocy dziecku i rodzinie.

c/ w ust 8 dodaje się pkt 3 w brzmieniu:
,,3. Pokrywanie kosztów utrzymania dzieci z terenu powiatu kieleckiego umieszczonych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinach zastępczych również na terenie innego powiatu.’’

5/ a/ w § 18 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:

,,1 Opracowywanie i realizacja zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania problemów społecznych powiatowych programów działania na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie:
a)rehabilitacji społecznej,
b)przestrzegania praw osób niepełnosprawnych.

2.Współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej oraz prowadzenie i uaktualnienie bazy danych na temat tych organizacji”.

b/ w § 18 ust. 5 litery ,, d i e” otrzymują brzmienie:
,, 5. d) likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,
e) rehabilitacji dzieci i młodzieży’’.

6/ § 19 otrzymuje brzmienie:
,,§ 19. Główny Księgowy

1.Główny księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi Centrum.
2.Do obowiązków Głównego Księgowego należy:
1/ prowadzenie rachunkowości jednostki.
2/ wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi .
3/ dokonywanie wstępnej kontroli :
a/ zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
b/ kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych
i finansowych,
c/ naliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie .
4/ prowadzenie kart wynagrodzeń, kart zasiłkowych i dokumentacji związanej z wypłatami świadczeń z budżetu państwa,
5/ dokonywanie rozliczeń z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z ZUS.
6/ dokonywanie poboru zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych i jej rozliczanie z Urzędem Skarbowym,
7/ kompletowanie dokumentacji i współpraca z ZUS w sprawie wypłat zasiłków z ubezpieczenia społecznego.
8/ nadzór nad gospodarką finansową powiatowych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.
9/ windykacja opłat ustalonych dla rodziców dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

7/ Po §19 dodaje się § 19 a w następującym brzmieniu:
,,19 a . Samodzielne stanowisko ds. Organizacji i Kadr

Do podstawowych zadań należy w szczególności:
1.Prowadzenie spraw pracowniczych Centrum w tym:
a) akt osobowych pracowników,
b) spraw z zakresu ubezpieczeń społecznych i rentowo-emerytalnych,
c) spraw socjalnych,
d) organizowanie szkoleń,
2.Wykonywanie obsługi kancelaryjnej.
3.Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym.
4.Gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi Centrum.
5.Prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów BHP i P-poż.
6.Prowadzenie archiwum Centrum’’.

8/ w § 20 ust. 2 dodaje się literę ,,h” w brzmieniu:
,, h) udziela porad prawnych dla mieszkańców powiatu kieleckiego w zakresie objętym ustawą o pomocy społecznej i wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi .’’


§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Kielcach zalecając sporządzenie jednolitego tekstu regulaminu.


§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Zarząd Powiatu:

Wicestarosta:
Krystyna Kaczmarska

Członkowie Zarządu:
Ryszard Barwinek
Zenon Janus
Wprowadził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2005-10-03 10:19:02
Zmienił: Jadwiga Witkowska-Simlat 2005-10-03 10:26:43
Zatwierdził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2005-10-03 10:26:45
Przeczytano: 496 razy.