Ladowanie
Formularz Szukaj
Polski  
Kontrastowy    |  times new roman   verdana   arial   tahoma   helvetica   
Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Kielcach
(Wersja opublikowana)
UCHWAŁA NR VI/32/2003 RADY POWIATU W KIELCACH z dnia 26 czerwca 2003 r. w sprawie zatwierdzenia zmiany nazwy i statutu Specjalistycznego Szpitala Położniczo Ginekologicznego i Noworodków w Kielcach
UCHWAŁA NR VI/32/2003
RADY POWIATU W KIELCACH
z dnia 26 czerwca 2003 r.

w sprawie zatwierdzenia zmiany nazwy i statutu Specjalistycznego Szpitala Położniczo Ginekologicznego i Noworodków w Kielcach


Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późniejszymi zmianami) w związku z art. 39 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U. Nr 91, poz. 408 z póź. zm.) uchwala się, co następuje:


§ l

Zatwierdza się zmianę nazwy i statutu Specjalistycznego Szpitala Położniczo Ginekologicznego i Noworodków w Kielcach, przyjęte uchwałą Nr 2/2003 Rady Społecznej
Szpitala z dnia 28 maja 2003 r., stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.

§2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu oraz Dyrektorowi Specjalistycznego Szpitala Położniczo - Ginekologicznego i Noworodków
w Kielcach.

§ 3

Uchwala wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodniczący Rady
Henryk Mieczysław Milcarz



UZASADNIENIE

do projektu uchwały Rady Powiatu w Kielcach
w sprawie zatwierdzenia zmiany nazwy i statutu Specjalistycznego Szpitala Położniczo - Ginekologicznego i Noworodków w Kielcach

Zarząd Powiatu w Kielcach w porozumieniu z kierownictwem Specjalistycznego Szpitala Położniczo - Ginekologicznego i Noworodków w Kielcach uznał za konieczne wdrożenie w jednostce działań przekształceniowych i restrukturyzacyjnych zmierzających do poprawy funkcjonowania i sytuacji finansowej Szpitala.
Rada Społeczna Szpitala pozytywnie zaopiniowała kierunki proponowanych zmian oraz przekształcenie Specjalistycznego Szpitala Położniczo - Ginekologicznego i Noworodków w Kielcach w "Świętokrzyskie Centrum Matki i Noworodka - Szpital Specjalistyczny w Kielcach".

Program przekształceń zakłada m. in. :

1. Przekształcona jednostka - Centrum sprawować będzie wiodącą funkcję w zakresie Opieki Perinatalnej na terenie województwa świętokrzyskiego. Koordynującą rolę Szpitala w tym zakresie potwierdził Konsultant Krajowy w dziedzinie pediatrii, który nadał Szpitalowi najwyższy III poziom referencyjny opieki perinatalnej, jako jedynemu w Województwie Świętokrzyskim. W tej sytuacji placówka będzie mogła pozyskiwać dodatkowe środki finansowe z Oddziału Świętokrzyskiego NFZ, a także z Ministerstwa Zdrowia, w ramach Krajowego Programu Opieki Perinatalnej.
Celem przekształcenia będzie także rozszerzenie zakresu i jakości świadczonych usług medycznych oraz zapewnienie kompleksowej opieki nad matką i noworodkiem.

2. Centrum posiadać będzie nową bardziej przejrzystą strukturę organizacyjną, która pozwoli znacznie usprawnić proces zarządzania, (struktura stanowi załącznik do statutu). Zaproponowana struktura organizacyjna Centrum stanowi wariant docelowy, który pozwoli bardziej racjonalnie wykorzystać posiadaną bazę lokalową oraz sprzęt medyczny a także pozyskać dodatkowe środki finansowe ze sprzedaży usług medycznych.
Centrum rozpocznie swoją działalność w ramach istniejących komórek organizacyjnych i na bazie posiadanego sprzętu medycznego, natomiast powołanie do życia nowych komórek organizacyjnych, adaptacja pomieszczeń szpitalnych oraz zakup aparatury medycznej następować będzie zgodnie z opracowanymi harmonogramami. Zakres oraz kolejność planowanych prac uzależniona będzie od posiadanych środków finansowych oraz możliwości zakontraktowania dodatkowych świadczeń zdrowotnych przez NFZ.
Zaproponowane rozwiązanie stopniowego przekształcenia zupełnie nie wpłynie na proces leczenia pacjentów, pozwoli na utrzymanie dyscypliny finansowej jednostki a przede wszystkim pozwoli ograniczyć koszty wprowadzenia Centrum jedynie do wydatków administracyjnych (rejestracja statutu, zmiana nazwy itp.),które sfinansowane będą ze środków własnych placówki.

3. Powołanie nowych komórek organizacyjnych Centrum.

3.1. Utworzenie nowego Oddziału Patologii i Intensywnej Terapii Noworodka.

- Organizacja Oddziału jest zgodna z wytycznymi Krajowego Programu Opieki Perinatalnej i nie pociąga za sobą kosztów osobowych, a jedynie niewielkie nakłady na adaptację istniejących już pomieszczeń. W ramach Oddziału zaplanowano także rozszerzenie istniejącego OlOM-u o jedno stanowisko intensywnego nadzoru dla noworodków. Pozostający obecnie w dyspozycji oddziału sprzęt i aparatura medyczna w pełni odpowiada nowoczesnym standardom i zabezpiecza potrzeby małych pacjentów.

3.2. Utworzenie nowego Działu Diagnostyki Obrazowej,
- Organizacja Działu podyktowana jest koniecznością poprawy bazy diagnostycznej szpitala. Istniejące zaplecze (diagnostyka USG i KTG oraz RTG przyłóżkowe) nie zabezpiecza w pełni potrzeb placówki. Planuje się, w miarę pozyskiwania środków finansowych, wyposażyć placówkę w stacjonarny aparat RTG, osprzęt diagnostyczny do istniejących aparatów USG oraz osprzęt zabiegowy (operacyjny) do posiadanego histeroskopu, a w przyszłości zakup mammografu. Nadmieniamy, iż Szpital posiada odpowiednie pomieszczenia przystosowane zgodnie z wymogami SANEPID-u do pracy danych urządzeń, a więc nie ma konieczności przeznaczania dodatkowych środków finansowych na adaptację i przebudowę pomieszczeń.

Wspólnie z pozostałymi powiatowymi placówkami służby zdrowia wystąpiono do wójtów Gmin Powiatu Kieleckiego o sfinansowanie zakupu mammografu.


3.3. Utworzenie stanowiska Intensywnej Opieki Medycznej dla dorosłych.
- Wyposażenie takiego stanowiska jest konieczne ze względu na prowadzenie w ramach programu ciężkich zagrażających życiu przypadków patologii ciąży,

Koszt wyposażenia jednego stanowiska intensywnego nadzoru kształtuje się na poziomie około 120 000 zł. Inwestycja ta będzie realizowana w miarę pozyskania przez Szpital środków finansowych.

3.4. Utworzenie nowych poradni specjalistycznych: Psychologicznej dla Kobiet w Ciąży, Seksuologicznej i Patologii Współżycia, Planowania Rodziny i Rozrodczości,
Chorób Sutka
Endokrynologii Ginekologicznej
Menopauzy

-Utworzenie i zakontraktowanie specjalistycznych poradni zgodnych z profilem Szpitala pozwoli zapewnić pełny zakres usług medycznych w danej specjalności a także pozwoli na uzyskanie dodatkowych środków finansowych z NFZ,

Funkcjonowanie nowych poradni praktycznie nie pociąga za sobą kosztów osobowych, nie wymaga rozbudowy bazy diagnostycznej i laboratoryjnej
placówki, a jedynie niewielkie nakłady na kosmetyczny remont istniejących pomieszczeń.

3.5. Utworzenie komórki marketingowej.
- Komórka zajmować się będzie promocją i reklamą Szpitala, a także świadczonych w nim usług medycznych i diagnostycznych (także usług ponadstandardowych) oraz innymi działaniami mającymi na celu pozyskanie dodatkowych środków finansowych.

Wprowadzane przekształcenia strukturalne, prace adaptacyjne oraz zakupy
i uzupełnienia sprzętu medycznego przeprowadzane będą w miarę pozyskiwania przez placówkę środków finansowych. Zmiany te będą nadzorowane i monitorowane przez organ założycielski oraz Radę Społeczną Szpitala.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami statut uchwalony przez Radę Społeczną wymaga zatwierdzenia przez organ założycielski.
Zarząd Powiatu wnioskuje o uchwalenie przez Radę Powiatu przedłożonej uchwały.

Kielce, 2003-06-12







UCHWALA NR 2/2003
Rady Społecznej Specjalistycznego Szpitala Położniczo - Ginekologicznego i Noworodków
w Kielcach
z dnia 28 maja 2003 r.

w sprawie uchwalenia zmiany nazwy i statutu Specjalistycznego Szpitala Położniczo Ginekologicznego i Noworodków w Kielcach


Na podstawie art. 39 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U. Nr 91, poz. 408 z póź. zm.) uchwala się, co następuje:

§ l
Dokonuje się zmiany nazwy "Specjalistyczny Szpital Położniczo -Ginekologiczny
i Noworodków w Kielcach" na "Świętokrzyskie Centrum Matki i Noworodka - Szpital Specjalistyczny w Kielcach"

§ 2
l. Uchwala się statut Świętokrzyskiego Centrum Matki i Noworodka - Szpital Specjalistyczny
w Kielcach, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
2. Traci moc statut Szpitala, uchwalony przez Radę Społeczną uchwałą Nr 1/99 z dnia 24 kwietnia 1999 r.

§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Specjalistycznego Szpitala Położniczo Ginekologicznego i Noworodków w Kielcach.

§4
Uchwała wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Radę Powiatu w Kielcach.


Przewodnicząca Rady Społecznej
Krystyna Kaczmarska



STATUT
ŚWIĘTOKRZYSKIEGO CENTRUM MATKI I NOWORODKA
- SZPITAL SPECJALISTYCZNY W KIELCACH


ROZDZIAŁ I
POSTANOWJENJA OGÓLNE

§1
l. Świętokrzyskie Centrum Matki i Noworodka - Szpital Specjalistyczny w Kielcach, zwane dalej "Centrum", jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej utworzonym w celu udzielania świadczeń zdrowotnych i promocji zdrowia w zakresie opieki nad matką i dzieckiem.
2. Promocja zdrowia i usługi zdrowotne świadczone w Centrum dokonywane są z dołożeniem należytej staranności, zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej i w oparciu o zasady etyki zawodowej.
3. Siedzibą Centrum jest miasto Kielce,
ul. Prosta 3O.
4. Organem założycielskim Centrum jest
Powiat Kielecki.
5. Nadzór nad działalnością Centrum sprawują organy Powiatu Kieleckiego.
6. Centrum jest następcą prawnym dotychczasowego Specjalistycznego Szpital Położniczo
Ginekologicznego i Noworodków w Kielcach.

§2

Centrum posiada osobowość prawną na podstawie wpisu do rejestru publicznych zakładów opieki zdrowotnej za numerem KRS 0000125437 z dnia 03 października 2002 roku prowadzonego w Sądzie Rejonowym w Kielcach, w X Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego.

§3

Centrum działa na podstawie:

l) ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz.408.
z późniejszymi zmianami),

2) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, póz. 591, z późniejszymi zmianami),

3) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 142, póz. 1592 z 200l roku),

4) Statutu Powiatu Kieleckiego,

5) na podstawie niniejszego Statutu uchwalonego przez Radę Społeczną Centrum i zatwierdzonego przez Radę Powiatu Kieleckiego,

6) innych przepisów prawa dotyczących zakładów opieki zdrowotnej.

§4

Obszarem działania Centrum jest Powiat Kielecki, Województwo Świętokrzyskie oraz inne rejony ustalone w umowach na świadczenie usług zdrowotnych.


ROZDZIAŁ II
RODZAJE I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZROWOTNYCH


§5
l. Centrum świadczy usługi leczniczo-zapobiegawcze w zakresie przewidzianym dla szpitali o profilu położniczo-ginekologicznym z całodobowymi świadczeniami zdrowotnymi dla
matki i dziecka, jak również w zakresie przewidzianym dla lecznictwa otwartego w specjalistycznych poradniach przyszpitalnych.
2. Dla realizacji celów wskazanych w ust. l w Centrum udzielane są następujące rodzaje świadczeń
zdrowotnych:
l) ambulatoryjne badania i porady specjalistyczne,
2) leczenie pacjentów,
3) pielęgnowanie chorych,
4) badania diagnostyczne, w szczególności w zakresie wad rozwojowych u płodu, badania prenatalne, badania w kierunku niepłodności
5) działania profilaktyczne, edukacja zdrowotna i promocja zdrowia.
3. Stacjonarne świadczenia zdrowotne udzielane są w:
l) Oddziale Położnictwa i Patologii Ciąży
2) Oddziale Ginekologicznym,
2) Oddziale Noworodków i Wcześniaków,
3) Oddziale Patologii i Intensywnej Terapii Noworodka
4. Ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne udzielane są w poradniach przyszpitalnych.
5. Centrum może prowadzić szkolenia podyplomowe lekarzy, pielęgniarek i położnych.

§6

l. Centrum może prowadzić działalność gospodarczą inną niż udzielanie świadczeń zdrowotnych pod warunkiem, że nie ograniczy ona dostępności do świadczonych usług. Zakres prowadzenia działalności gospodarczej określa § 16 ust. l, pkt 3.

2. Zyski z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej będą w całości stanowiły dochód
Centrum z przeznaczeniem na realizację działalności statutowej.

3. Koszty prowadzenia działalności gospodarczej,oraz starty nie mogą być pokrywane ze środków pochodzących z umowy o udzielanie publicznego zamówienia na świadczenia zdrowotne.

§7

W wykonywaniu zadań Centrum współpracuje z :
l) innymi zakładami opieki zdrowotnej,
2) placówkami naukowo - badawczymi,
3) związkami i samorządami zawodowymi,
4) organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami i fundacjami, ze szczególnym uwzględnieniem zajmujących się problematyka zdrowotną,
5) inspekcją sanitarną, nadzorem farmaceutycznym oraz innymi państwowymi i samorządowymi jednostkami organizacyjnymi.

ROZDZIAŁ II
ZARZĄDZANIE CENTRUM


§8
1. Działalnością Centrum kieruje Dyrektor i reprezentuje je na zewnątrz.

2. Dyrektora Centrum powołuje i odwołuje Zarząd Powiatu Kieleckiego. Uprawnienia zwierzchnika służbowego względem Dyrektora wykonuje Starosta Kielecki. Z Dyrektorem nawiązuje się stosunek pracy na podstawie powołania lub umowy o pracę.

3. Dyrektor podejmuje samodzielnie decyzje dotyczące funkcjonowania Centrum i ponosi za nie odpowiedzialność. Przy podejmowaniu decyzji Dyrektor korzysta z opinii właściwych organów i organizacji, w trybie i na zasadach określonych odrębnymi przepisami.

4. Dyrektor jest przełożonym wszystkich pracowników Centrum.

5. Dyrektor wykonuje swoje zadania kierownicze i zarządzające przy pomocy zastępcy Dyrektora, głównego księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych Centrum.


§9
1. Do obowiązków Dyrektora Centrum należy w szczególności:
l) przygotowanie i przedkładanie Radzie Społecznej Centrum:
a) projektu statutu Centrum lub jego zmian,
b) projektu regulaminu porządkowego i jego zmian,
c) projektu podziału zysku,
d) projektów regulaminów wewnętrznych Centrum,
e) projektów programów rozwojowych Centrum,
f) corocznych sprawozdań z realizowanych programów rozwojowych Centrum,o których mowa w lit. e,
g) corocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych z działalności Centrum, w terminie do końca
drugiego kwartału roku następnego, za który złożono sprawozdanie rzeczowo-finansowe,

2) opracowywanie planów finansowych i inwestycyjnych,

3) bieżący nadzór nad wykonywaniem zadań statutowych,

4) dokonanie oceny działalności Centrum, w tym dla potrzeb Rady Społecznej,

5) zatrudnienie, organizowanie i ocena pracy, zwalnianie oraz ustalanie zasad wynagradzania
podległego personelu Centrum.

2. Dyrektor może upoważniać pracowników Centrum do wyrażania stanowiska lub podejmowania działań w jego imieniu, w ramach udzielonego pełnomocnictwa.

§ l0
l. Organizację wewnętrzną i zakres działania komórek organizacyjnych Centrum ustala Dyrektor
w drodze zarządzenia wewnętrznego.

2. Centrum w swojej strukturze organizacyjnej posiada:
a) komórki organizacyjne działalności podstawowej tj. oddziały szpitalne i poradnie specjalistyczne,
b) komórki organizacyjne zaplecza administracyjnego, ekonomicznego i technicznego,
c) samodzielne stanowiska pracy.

3. Zakres działania komórki organizacyjnej, w której udzielane są świadczenia zdrowotne, zawiera
wykaz udzielanych świadczeń, wykonywanych czynności i procedur medycznych.

4. Porządek i organizację pracy w Centrum określa Regulamin Pracy.

5. Schemat struktury organizacyjnej Centrum stanowi załącznik do niniejszego Statutu.


ROZDZIAŁ IV
RADA SPOŁECZNA


§ 11
l. Rada Społeczna jest organem inicjującym i opiniodawczym Rady Powiatu i Zarządu Powiatu
w Kielcach oraz organem doradczym Dyrektora Centrum.
2. Kadencja Rady Społecznej trwa 4 lata i upływa z końcem kadencji Rady Powiatu.
3. Radę Społeczną, w składzie określonym przepisami ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, powołuje i odwołuje oraz zwołuje jej pierwsze posiedzenie Rada Powiatu w Kielcach.
4. Rada Społeczna składa się z 7 osób w tym:
l) jako przewodniczący - przewodniczący Zarządu Powiatu lub osoba przez niego wyznaczona.
2) jako członkowie:
a) przedstawiciel Wojewody Świętokrzyskiego,
b) pięciu przedstawicieli Rady Powiatu.
Przewodniczącemu Rady Społecznej przysługuje prawo wnioskowania do Rady Powiatu
o odwołanie członka Rady w trakcie kadencji. Wniosek o odwołanie winien zawierać
merytoryczne uzasadnienie.
W przypadku odwołania członka Rady Społecznej, Rada Powiatu dokonuje wyboru uzupełniającego.

§12

W posiedzeniach plenarnych Rady Społecznej uczestniczy Dyrektor Centrum oraz przedstawiciele działających w Centrum organizacji związkowych.
W posiedzeniach Rady Społecznej mają prawo uczestniczyć z głosem doradczym, przedstawiciele samorządów zawodów medycznych.
Rada Społeczna działa na podstawie Regulaminu Rady Społecznej, określającego sposób zwoływania posiedzeń, tryb pracy i podejmowania uchwał.

§13
Do zadań Rady Społecznej należy:
l) przedstawianie Radzie Powiatu wniosków i opinii w sprawach:
a) zmiany lub rozwiązywania umowy o udzielenie publicznego zamówienia na świadczenia zdrowotne,
b) zbycia środka trwałego oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu
medycznego,
c) związanych z przekształceniem lub likwidacją Centrum, jego przebudową,
rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności, d) przyznania Dyrektorowi nagród,
e) odwołania Dyrektora Centrum,
2) przedstawienie Dyrektorowi Centrum wniosków i opinii w sprawach:
a) planu finansowego i inwestycyjnego,
b) rocznego sprawozdania z realizacji planu inwestycyjnego i finansowego,
c) zaciągania kredytów bankowych lub dotacji,
d) podziału zysku,
3) uchwalanie Regulaminu swojej działalności oraz przedkładanie Regulaminu do zatwierdzenia Radzie Powiatu,
4) zatwierdzanie Regulaminu Porządkowego Centrum,
5) dokonywanie okresowych analiz i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń Centrum, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu,
6) przedstawianie wniosków organowi finansującemu określony zakres działalności, w którego
imieniu Rada Społeczna wykonuje swoje zadania,
7) uchwalanie Statutu Centrum i jego zmian,
8) wnioskowanie w sprawach opracowania i realizacji programów rozwojowych i strategicznych Centrum,
9) wnioskowanie w sprawie dokonywania okresowych ocen działalności merytorycznej Centrum przez właściwy organ kontroli.

§14
Spory powstałe między Dyrektorem Centrum a Radą Społeczna rozstrzyga Zarząd Powiatu.


ROZDZIAŁ V
GOSPODARKA FINANSOWA


§15
l. Podstawą gospodarki finansowej Centrum jest plan finansowy, ustalony przez Dyrektora Centrum.
2. Centrum prowadzi gospodarkę finansową w formie samodzielnego zakładu na zasadach określonych:
l) ustawą z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, póz. 408
z późniejszymi zmianami),
2) przepisami wykonawczymi do ustawy wymienionej w pkt l,
3) ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, póz. 591
z późniejszymi zmianami),
4) innymi przepisami prawa,
5) planem rzeczowo-finansowym Centrum.

§16
1. Centrum może uzyskać środki finansowe:
1) z odpłatnych świadczeń zdrowotnych, udzielanych w szczególności na zlecenie:
a) Rady Powiatu lub innych organów uprawnionych na podstawie odrębnych przepisów,
b) osób objętych ubezpieczeniem innym niż ubezpieczenie społeczne,
c) instytucji ubezpieczeniowych,
d) zakładów pracy, organizacji społecznych i innych instytucji oraz innych osób prawnych,
e) innych zakładów opieki zdrowotnej,
f) osób fizycznych nie objętych ubezpieczeniem lub za świadczenia nie przysługujące w ramach ubezpieczenia, w tym świadczenia ponadstandardowe,
2) na realizację zadań i programów zdrowotnych,
3) z prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie świadczeń dodatkowych, usług medycznych oraz innej działalności usługowej,
4) z darowizn, zapisów, spadków oraz ofiarności publicznej, także pochodzenia zagranicznego, po uprzednim wyrażeniu zgody przez Radę Powiatu.
2. Centrum może otrzymać dotacje budżetowe na:
l) realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom lub innych programów zdrowotnych
oraz promocję zdrowia,
2) pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne,
3) inwestycje, w tym zakup wysoko specjalistycznego sprzętu i aparatury medycznej,
4) wykonywanie dodatkowych zadań, niezbędnych ze względu na potrzeby systemu opieki zdrowotnej w przypadku klęski żywiołowej lub w celu wykonania zobowiązań międzynarodowych nałożonych na Radę Powiatu,
5) cele szczególne, przyznawane na podstawie odrębnych przepisów.

§17
1. O podziale zysku decyduje Dyrektor Centrum, uwzględniając wnioski i opinię Rady Społecznej.
2. Centrum pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy.


§ 18
1. Roczny bilans Centrum podlega weryfikacji sprawdzającej jego rzetelność i prawidłowość, której sposób i tryb określają odrębne przepisy.
2. Zarząd Powiatu zatwierdza roczne sprawozdanie finansowe Centrum.


ROZDZIAŁ VI
MAJĄTEK CENTRUM


§ 19
1. Wartość majątku Centrum określają:
1) Fundusz Założycielski,
2) Fundusz Centrum.
2. Fundusz Założycielski stanowi wartość wydzielonej Centrum części mienia Powiatu Kieleckiego.
3. Fundusz Założycielski zwiększa się o przekazane:
1) z budżetu państwa dotacje na inwestycje i zakup wysoko specjalistycznego sprzętu i aparatury,
2) z budżetu Powiatu - dotacje na cele rozwojowe,
3) dary mające charakter majątku trwałego lub przeznaczone na cele rozwojowe.
4. Fundusz Centrum zwiększa się o:
1) zyski bilansowe,
2) amortyzację majątku trwałego,
3) dotacje budżetowe,
4) kwoty zwiększenia wartości majątku trwałego, będące skutkiem przeszacowania tego majątku.
5) środki z innych źródeł.
5. Fundusz Centrum zmniejsza się o:
1) straty bilansowe,
2) umorzenie majątku trwałego,
3) kwoty zmniejszenia majątku trwałego, będące skutkiem ustawowego przeszacowania tego majątku.
6. Do amortyzacji majątku trwałego stosuje się ogólne zasady, określone w odrębnych przepisach.

§20
1.Centrum gospodaruje samodzielnie przekazanymi w nieodpłatne użytkowanie nieruchomościami i majątkiem będącym mieniem Powiatu Kieleckiego, a także majątkiem własnym zarówno otrzymanym jak i zakupionym.
2. Zasady zbywania, wydzierżawiania lub wynajęcia majątku trwałego Centrum, a także zasady zakupu lub przyjmowania darowizn aparatury i sprzętu medycznego, określają uchwały Rady Powiatu.


ROZDZIAŁ VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§21
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem mają zastosowanie odpowiednie postanowienia ustawy o zakładach opieki zdrowotnej i ustawy Kodeks Pracy oraz inne przepisy prawa Zmiany w Statucie mogą być dokonywane uchwałami Rady Społecznej zatwierdzonymi przez Radę Powiatu Kieleckiego.


Sekretarz Przewodniczący
Rady Społecznej Rady Społecznej
Dorota Gębska Krystyna Kaczmarska
Wprowadził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-01-13 11:43:52
Zmienił: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-01-13 13:10:09
Zatwierdził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-01-13 13:10:17
Przeczytano: 1198 razy.