Ladowanie
Formularz Szukaj
Polski  
Kontrastowy    |  times new roman   verdana   arial   tahoma   helvetica   
Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Kielcach
(Wersja opublikowana)
PROTOKÓŁ NR XVI/ 2004 z sesji Rady Powiatu w Kielcach, która odbyła się w dniu 29 czerwca 2004 roku w sali konferencyjnej Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego Al. IX Wieków Kielc 3 w godz. 10.00 – 13.45
PROTOKÓŁ NR XVI/ 2004

z sesji Rady Powiatu w Kielcach, która odbyła się w dniu 29 czerwca 2004 roku w sali konferencyjnej Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego Al. IX Wieków Kielc 3 w godz. 10.00 – 13.45


Do pkt 1
Quorum w dniu 29 czerwca wynosiło 28 radnych. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Radny nieobecny usprawiedliwiony :
1.Pan Władysław Jacewicz.

W obradach brali udział :
- Zbigniew Banaśkiewicz - Starosta Kielecki,
- Krystyna Kaczmarska - Wicestarosta Kielecki,
- Zenon Janus - członek Zarządu Powiatu,
- Ryszard Barwinek - członek Zarządu Powiatu,
- Stefan Strojny - Sekretarz Powiatu,
- Maria Klusek - Skarbnik Powiatu,
- Małgorzata Stanioch - Naczelnik Wydziału Organizacji i Kadr,
- Stanisław Kowalski – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu,
- Ewa Kokowska –Radca Prawny,
- Dariusz Detka - Rzecznik Prasowy,
- Aleksander Błoniarz – Dyrektor PZD w Kielcach,
- Anna Bielna - Dyrektor PCPR w Kielcach,
- Zdzisław Kowalski – Kierownik PUP w Kielcach,
- Agnieszka Widz-Ciosk – Podinspektor Wieloosobowego Stanowiska Pracy d/s Rozwoju i Promocji.

Przewodniczący Rady Powiatu Henryk Mieczysław Milcarz
otworzył obrady, przywitał radnych wszystkich uczestników sesji i stwierdził prawomocność obrad.
Następnie poinformował, iż wpłynął wniosek od Zarządu Powiatu z prośbą o poszerzenie porządku obrad sesji o następujące projekty uchwał(pismo stanowi załącznik nr 2 do protokołu) ;

- w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do podjęcia działań zmierzających do założenia Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Podzamczu Chęcińskim – gm. Chęciny,

- w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Chmielniku, pomiędzy Powiatem Kieleckim a Gminą Chmielnik,

- w sprawie stanowiska dotyczącego przeniesienia siedziby Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych z Radomia do Kielc.

Radna Grażyna Maciejczyk Jestem zdecydowanie przeciwna i wnioskuję o nie wprowadzanie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do podjęcia działań zmierzających do założenia Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Podzamczu Chęcińskim – gm. Chęciny. Uważam, że jest to sprawa społeczna i jako radni reprezentujący gm. Chęciny powinniśmy wcześniej wiedzieć, jaki zamiar ma Zarząd Powiatu. Dowiedziałam się o tym wczoraj na spotkaniu Przewodniczących Komisji. Jest to sprawa ważna, że był czas, aby wprowadzić na wszystkie posiedzenia komisji a nie wprowadzać bezpośrednio na sesje, kiedy radni nie znają dokładnie tematu dotyczącego tworzenia tego Ośrodka w Podzamczu. Należałoby rozpatrzyć też inne możliwości, np. można by zrobić inne formy kształcenia, które służyłyby nie tylko młodzieży również ludziom dorosłym. W ubiegłym roku było głośno o utworzeniu klasy dla osób niepełnosprawnych w Podzamczu. Chciałam zapytać, co zrobił Zarząd Powiatu, Dyrekcja szkoły, aby taka klasa była utworzona? Z tego, co się dowiedziała w MOPS w Kielcach, jest ok. 40 dzieci niepełnosprawnych, które rodzice wożą do Kielc. Czy ktoś zaproponował im naukę w Podzamczu Ch? Myślę, że byłoby to ułatwienie dla tych rodziców gdyby te dzieci uczyły się właśnie w Podzamczu. Ja nie jestem przeciwna tworzeniu takich Domów Wychowawczych na terenie naszego powiatu. Wiem z Kuratorium, że inne powiaty też dostały taką propozycję, ale wymaga to szerokiej dyskusji, rozpoznania środowiska czy faktycznie to miejsce jest odpowiednie, czy spełni wszystkie warunki, aby ta młodzież, która tam będzie i społeczeństwo, które tam mieszka nie było przeciwne tym zamiarom. To powinien być obowiązek podstawowy Zarządu abyśmy dostawali na każdej komisji projekty uchwał a tylko wyjątkowo te uchwały powinny trafiać na obrady sesji bez decyzji i bez gruntownego rozpoznania przez komisje, które wcześniej Zarząd nie przewidział. Skończmy z tym, że głosujemy nie znając dokładnie zagadnień a to zagadnienie jest ważne. Skoro przez dwa lata nie zrobiono nic, aby poprawić sytuację to uważam, że nic się nie stanie, jeśli jeszcze raz rozpatrzmy na wszystkich komisjach i na następnej sesji zdecydujemy, co faktycznie z tym Podzamczem zrobić.

Starosta Kielecki Zbigniew Banaśkiewicz Nie będę polemizował z głosem radnej p. Maciejeczyk . To jest zasadne, że każda nowa inicjatywa rodzi pewne obawy i się z tym zgadzam. Jest to podjęcie uchwały przez Radę Powiatu o zamiarze utworzenia MOW. Mam do Przewodniczącego Rady i Radnych prośbę abyśmy nie zamykali na ten temat dyskusji i aby rozwiać wątpliwości to w punkcie podjęcia tej uchwały p. Naczelnik Wydziału Edukacji -Stanisław Kowalski, lub p. Ryszard Barwinek udzielą wszelkiej informacji na temat zasad funkcjonowania Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych. Proszę o wprowadzenie tej uchwały do porządku obrad dzisiejszej sesji jeśli chcemy wyjść naprzeciw i utworzyć w najbliższym okresie czasu. Jeżeli będzie opór społeczności, władz lokalnych, to Zarząd Powiatu nie będzie wchodził w konflikt.

Radny Edward Przywała
Według mojej wiedzy, tam miała być nieco inna koncepcja rozmieszczenia tych szkół. Przy odrobinie woli ten temat powinien być przedyskutowany i rozwiązany niebawem. Nie brońmy się tak strasznie i nie bójmy się tych 12, 10 - latków. To są na pewno dzieci z rodzin patologicznych, których trzeba wprowadzać na właściwą drogę i taki ośrodek jest bardzo potrzebny. Wczoraj z panią radną G. Maciejczyk użyliśmy fortelu aby tutaj na tej sali dzisiaj nie było 10 sołtysów. Natomiast w tej chwili to się sytuacja przestawia tak; z jednej strony budujemy za „Zameczkiem” piękny Ośrodek Rekreacyjny a z drugiej strony tworzymy Dom Wychowawczy. W związku z powyższym ja bym miał taką propozycję by nie głosować, bo my nie znamy dokładnie sprawy. Ja też wczoraj dostałem informację i też mam takie pytanie, dokąd my będziemy działać na tych zasadach, że wrzuca się nam na 10 godzin przez sesją problematykę. Więcej dyskusji, zrozumienia i nie będzie żadnych problemów.

Radny Jarosław Chrobot
Chciałem się odnieść do drugiej propozycji Zarządu w sprawie zamiany nieruchomości w Chmielniku. W uzasadnieniu, które otrzymaliśmy jakby ten kontekst jest dalece frywolny i żartobliwy cytuję :„ Wobec powyższego zamiana jest racjonalna i celowa, a szczególności w kontekście § 3 umowy z dnia 14 kwietnia br. pomiędzy powiatem kieleckim z gminą Chmielnik, w której ustalono, że koszty remontu obiektów dla potrzeb dydaktycznych ZSZ zostaną sfinansowane przez Powiat z pozyskanych dodatkowych środków z 1 % rezerwy MENiS, a w przypadku nieotrzymania wskazanych środków finansowych, koszty remontu pokryje Gmina Chmielnik”.
To chyba nic bardziej żartobliwego – ktoś da albo nie da, więc albo będą środki albo nie będą. Umowa musi być precyzyjna, że pokrywa to gm. Chmielnik a ewentualnie wspomóc to można środkami z rezerwy. Taki zapis to jest żaden zapis.

Przewodniczący Rady Powiatu Henryk Mieczysław Milcarz Zamknął dyskusję i poinformował o zgłoszonych trzech wnioskach. Pierwszy wniosek radnej G. Maciejczyk dotyczy o nie wprowadzanie do porządku obrad sesji projektu uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do podjęcia działań zmierzających do założenia Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Podzamczu Chęcińskim – gm. Chęciny.
Drugi zgłoszony wniosek radnego J. Chrobota dotyczy o nie wprowadzanie do porządku obrad sesji projektu w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Chmielniku, pomiędzy Powiatem Kieleckim a Gminą Chmielnik. Kolejny trzeci wniosek Starosty Kieleckiego dotyczy rozszerzenia porządku obrad sesji o projekty uchwał w pkt 8 kolejno o podpunkty 6,7,8 : - zgodnie z załącznikiem nr 2 do nin. protokołu.

Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wnioski w kolejności w jakiej zostały zgłoszone:


I wniosek
Głosowanie:
za – 3
przeciw – 6
wstrzymało się – 19

W wyniku głosowania wniosek radnej G. Maciejczyk został odrzucony.


II wniosek
Głosowanie:
za – 1
przeciw – 27
wstrzymało się – brak

W wyniku głosowania wniosek radnego J. Chrobota został odrzucony.

III wniosek
Głosowanie: za – 25
przeciw – 1
wstrzymało się – 2

W wyniku głosowania wniosek Starosty Kieleckiego został przyjęty.

Tym samym porządek obrad sesji został rozszerzony w pkt 8 podjęcie uchwał o następującej treści podpunkty:
- ppkt 6 - projekt uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do podjęcia działań zmierzających do założenia Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Podzamczu Chęcińskim – gm. Chęciny,
- ppkt 7 - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Chmielniku, pomiędzy Powiatem Kieleckim a Gminą Chmielnik,
- ppkt 8 - projekt uchwały w sprawie stanowiska dotyczącego przeniesienia siedziby Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych z Radomia do Kielc.
Sesja realizowana będzie wg poniższego porządku obrad:
1)Otwarcie sesji.
2)Przyjęcie protokołu z XV sesji Rady Powiatu w Kielcach z dnia 15 czerwca 2004 r.
3)Sprawozdanie Starosty Kieleckiego z działalności Zarządu Powiatu za okres między sesjami.
4)Informacja Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach o standaryzacji usług w domach pomocy społecznej – realizacja programów naprawczych.
5)Informacja o stanie bezrobocia w Powiecie Kieleckim i sytuacji finansowej Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach.
6)Informacja z realizacji „Strategii Rozwoju Powiatu Kieleckiego” za okres 2001 – 2003.
7)Informacja Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Kielcach z przebiegu prac przy remontach cząstkowych dróg powiatowych i przygotowań do robót związanych z przebudową i remontami dróg po rozstrzygniętych przetargach.
8)Podjęcie uchwał w sprawie :
1) zmian w budżecie powiatu na 2004 r.,
2) określenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania z opłat za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej,
3) określenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania z opłat za pobyt w placówce opiekuńczo-wychowawczej dziecka lub osoby pełnoletniej, do czasu ukończenia szkoły, w której rozpoczęła naukę przed osiągnięciem pełnoletności,
4) przekazania Gminie Piekoszów prowadzenia Zespołu Szkół Nr 6 w Piekoszowie jako zadania własnego,
5) współtworzenia „Funduszu Poręczeń Kredytowych” spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,
6) upoważnienia Zarządu Powiatu do podjęcia działań zmierzających do założenia Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Podzamczu Chęcińskim – gm. Chęciny,
7) wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Chmielniku, pomiędzy Powiatem Kieleckim a Gminą Chmielnik,
8) stanowiska dotyczącego przeniesienia siedziby Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych z Radomia do Kielc.
9. Zapytania i interpelacje radnych.
10. Zamknięcie obrad.

Do pkt 2
Wobec braku uwag radnych do protokołu z sesji, która odbyła się dnia 15 czerwca 2004 roku Przewodniczący Rady Powiatu Henryk Mieczysław Milcarz poddał pod głosowanie jego przyjęcie :

Głosowanie:
za – 28
przeciw – brak
wstrzymało się – brak

W wyniku głosowania protokół Nr XV/ 2004 z sesji Rady Powiatu w dniu 15 czerwca 2004 r. został przyjęty.

Do pkt 3
Starosta Kielecki Zbigniew Banaśkiewicz
Przedłożył Radzie sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres między sesjami tj. od 15 czerwca 28 czerwca br. – które stanowi załącznik nr 3 do nin. protokołu.
Rada przyjęła sprawozdanie Starosty Powiatu z pracy Zarządu Powiatu za okres między sesjami

Do pkt 4
Informacja Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach o standaryzacji usług w domach pomocy społecznej – realizacja programów naprawczych – która stanowi załącznik nr 4 do nin. protokołu, była omawiana na posiedzeniach komisji problemowych Rady Powiatu.

Rada przyjęła w/w informację do akceptującej wiadomości.

Do pkt 5
Zdzisław Kowalski – Kierownik PUP w Kielcach
Przedstawił informację o stanie bezrobocia w Powiecie Kieleckim i sytuacji finansowej Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach - która stanowi załącznik nr 5 do nin. protokołu, była omawiana na posiedzeniach komisji problemowych Rady Powiatu

Radny Wojciech Furmanek
Informacja o stanie bezrobocia jest wyczerpująca i solidnie opracowana, ale wynika z niej kilka alarmujących rzeczy. Otóż bezrobocie w powiecie kieleckim na tle kraju, województwa czy miasta Kielce jest dramatycznie wysokie. Przytoczę kilka danych: Polska – 19,6%, Województwo Świętokrzyskie – 22,4 %, miasto Kielce – 16,4 %, Powiat Kielecki – 29,1 %. Przypomnę, że ponad rok temu Rada przyjęła „Program Przeciwdziałania Bezrobociu … „. Wówczas obawiałem się, że ten program nie będzie realizowany i jak widać nie do końca jest realizowany. Z tych 15 projektów tak naprawdę 1 projekt realizował i realizuje Urząd Pracy w miarę możliwości. To były programy dla absolwentów (staże, roboty publiczne) itp.
Chcę, aby na najbliższej sesji przestawiono wyniki z realizacji tego programu gdyż przy tym procencie bezrobocia 29,1 % ten nasz program nie za dobrze działa.
Zgadzam się z wypowiedzią Dyrektora PUP odnośnie brakujących instrumentów pomocy dla ludzi po 50 roku życia. Po wprowadzeniu w życie nowej ustawy zmieniły się przepisy i myślę, że ustawodawca popełnił wiele błędów. Brakuje też instrumentów do pomocy ludziom po 25 roku życia. Przepis mówi, że programy pomocowe podobne do staży są dla ludzi do 25 roku życia. To jest, przeciez absurd, bo większość ludzi kończących studia ma powyżej 25 lat i nie mogą skorzystać z pomocy w Urzędzie Pracy. Są zdani na siebie i to wynika nowej ustawy obowiązującej od 1 czerwca br. Jest to ogromna grupa ludzi, która wchodzi w życie.
To jest skandal przy 29 % bezrobociu rząd zmniejsza w naszym powiecie zasiłek do 6 m-cy. Z czego ci ludzi mają żyć jeżeli wynika z danych statystycznych, że są długotrwale pozostający na bezrobociu. Dlatego zwracam się do Pana Starosty o przygotowanie raportu z wykonania programu, do Pana Dyrektora również apeluję, aby do „góry” wysyłać pisma, monity. Pan Dyrektor wie najlepiej, jakie zarządzenia są niekorzystne, żeby w naszym imieniu upominać się o pieniądze dla naszych bezrobotnych.

Radna Urszula Rysińska
Dziękuję za wystąpienie koledze radnemu W. Furmanowi i podpisuje się pod nim. Apeluję o jedną bardzo ważną kwestię do Pana Dyrektora PUP o sprawę kredytów dla bezrobotnych. Czy naprawdę nie da się przywrócić do co dawało szansę nie jednemu bezrobotnemu w uruchomieniu własnej działalności gospodarczej. Nie były to duże pieniądze a w najnowszym ustawodawstwie ich w ogóle nie będzie.

Zdzisław Kowalski – Kierownik PUP w Kielcach
Po pierwsze stopa bezrobocia w naszym powiecie gwałtownie wzrosła po spisie powszechnym tzn., że rejestrowe bezrobocie policzymy, co do jednej osoby. Natomiast podczas spisu powszechnego odkryto zasoby siły roboczej (ludzi), które pracy nie posiadają. Stąd skoczyło z 21,2% do prawie 30% i jest to problem do zagospodarowania a my zajmujemy się bezrobociem rejestrowym.
Jeżeli chodzi o absolwentów to w EFS jest napisane, że dotyczy ludzi młodych do 25 roku życia. Natomiast ustawa w art. 53 ust. 2 mówi, że do 25 roku życia, ale także osoby po ukończeniu studiów wyższych do 27 roku życia, także problem absolwentów studiów wyższych jest w ustawie rozstrzygnięty. Tylko na to potrzebne są inne środki, nie według kryteriów europejskich i dlatego musimy zabiegać o środki algorytmowe, które dawałyby możliwość korzystania w pełni z możliwości jakie daje ustawa.
Jeżeli chodzi o kredyty niestety nowa ustawa zlikwidowała kredyty. W to miejsce wprowadzono refundacje kosztów utworzenia dodatkowych miejsc pracy w wysokości 300 % średniej płacy dla pracodawcy. Refundujemy pracodawcy utworzenie miejsca pracy w tej wysokości. Natomiast dla bezrobotnego będziemy nadawać dotacje w wysokości 500% płacy średniej. Jakie warunki i jakie szczegóły to musi być rozporządzenie. Jest to mniej, ale jest to dotacja, czyli nie potrzeba żadnych poręczycieli, żadnych kwestii spłat itd. Tylko dobry biznes plan gwarantujący, że te środki zapracują na utworzenie miejsca pracy czy też na samo zatrudnienie. Fundusz Poręczeń Kredytowych też będzie odgrywał bardzo ważną rolę, bo taki bezrobotny lub pracodawca będzie się mógł zwrócić do tego funduszu uzyskując poręcznie a później kredyt w banku. Jest to stosowane powszechnie w innych powiatach i zdało egzamin.

Przewodniczący Rady Powiatu Henryk Mieczysław Milcarz
Na przestrzenie kilku lat Rada Powiatu tematem bezrobocia zajmowała się kilkakrotnie. Przyjmowaliśmy programy i zamierzenia, którym należałoby się bacznie przyjrzeć. Jeśli są one, z jakich powodów nie możliwe do realizacji to po prostu powinniśmy je skorygować. Na pewno trzeba będzie się bacznie, energicznie do tych spraw wziąć.

Rada przyjęła w/w informację do akceptującej wiadomości.

Do pkt 6
Informacja z realizacji „Strategii Rozwoju Powiatu Kieleckiego” za okres 2001 – 2003 - która stanowi załącznik nr 6 do nin. protokołu, była omawiana na posiedzeniach komisji problemowych Rady Powiatu


Rada przyjęła w/w informację do akceptującej wiadomości.

Do pkt 7
Informacja Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Kielcach z przebiegu prac przy remontach cząstkowych dróg powiatowych i przygotowań do robót związanych z przebudową i remontami dróg po rozstrzygniętych przetargach - która stanowi załącznik nr 7 do nin. protokołu, była omawiana na posiedzeniach komisji problemowych Rady Powiatu


Rada przyjęła w/w informację do akceptującej wiadomości.


Do pkt 8
Podjęcie uchwał w sprawie :
Do pkt 8 ppkt 1
- zmian w budżecie powiatu na 2004 r.

Głosowanie:
za-28
przeciw-brak
wstrzymało się –brak

W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr XVI /31 /2004 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 29 czerwca 2004 roku w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2004 r - która stanowi załącznik nr 8 do nin. protokołu.


Do pkt 8 ppkt 2
- określenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania z opłat za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej

Głosowanie:
za-28
przeciw-brak
wstrzymało się –brak

W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr XVI /32 /2004 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 29 czerwca 2004 roku w sprawie określenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania z opłat za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej - która stanowi załącznik nr 9 do nin. protokołu

Do pkt 8 ppkt 3
- określenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania z opłat za pobyt w placówce opiekuńczo-wychowawczej dziecka lub osoby pełnoletniej, do czasu ukończenia szkoły, w której rozpoczęła naukę przed osiągnięciem pełnoletności

Głosowanie:
za-28
przeciw-brak
wstrzymało się –brak

W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr XVI /33 /2004 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 29 czerwca 2004 roku w sprawie określenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania z opłat za pobyt w placówce opiekuńczo-wychowawczej dziecka lub osoby pełnoletniej, do czasu ukończenia szkoły, w której rozpoczęła naukę przed osiągnięciem pełnoletności - która stanowi załącznik nr 10 do nin. protokołu

Do pkt 8 ppkt 4
- przekazania Gminie Piekoszów prowadzenia Zespołu Szkół Nr 6 w Piekoszowie jako zadania własnego

Głosowanie:
za-27
przeciw-brak
wstrzymało się –1

W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr XVI /34 /2004 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 29 czerwca 2004 roku w sprawie przekazania Gminie Piekoszów prowadzenia Zespołu Szkół Nr 6 w Piekoszowie jako zadania własnego - która stanowi załącznik nr 11 do nin. protokołu


Do pkt 8 ppkt 5
- współtworzenia „Funduszu Poręczeń Kredytowych” spółki z ograniczoną odpowiedzialnością

Głosowanie:
za-28
przeciw-brak
wstrzymało się –brak

W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr XVI/35/2004 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 29 czerwca 2004 roku w sprawie współtworzenia „Funduszu Poręczeń Kredytowych” spółki z ograniczoną odpowiedzialnością - która stanowi załącznik nr 12 do nin. protokołu

Do pkt 8 ppkt 6
- upoważnienia Zarządu Powiatu do podjęcia działań zmierzających do założenia Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Podzamczu Chęcińskim – gm. Chęciny

Stanisław Kowalski – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu
W Ośrodku Wychowawczym przebywałaby młodzież od 13 do 18 roku życia. Dobrze by było, aby grupy wychowawcze pokrywały się z grupami jednocześnie szkolnymi. W skali kraju nie jest wykonane ponad 1500 orzeczeń sądu o umieszczeniu dzieci w takich ośrodkach, tak, więc nie będzie kłopotu z naborem. Na pewno jest to ponad 50 miejsc pracy. Starosta Kielecki do tego typu ośrodków w tym roku skierował 11 osób i są to sprawy przede wszystkim ograniczenia praw rodzicielskich, zdarzają się wykroczenia przejawów demoralizacji, picie alkoholu, problemy w szkole itd. O skierowaniu to takiego ośrodka decyduje tzw. Rodzinny Ośrodek Diagnostyczno-Konsultacyjny przy Sądzie jak również orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Gdyby ten ośrodek powstał będziemy czynić starania o środki finansowe i oto, aby przebywało nie więcej niż w granicach 60 osób w grupach wychowawczych 4-6 osobowych. W skali kraju grupy wychowawcze są od 8-20 osób, średnio to 12 osób. Rozporządzenie i prawo w tym zakresie obowiązujące mówi, że może być do 16 osób, czyli pod tym względem te standardy byśmy spełniali. Jako organ prowadzący przygotowaliśmy pismo do MENiS do Departamentu Kształcenia o sprawy finansowe, które by w tym zakresie były. Subwencja na ucznia jest 6-krotnie wyższa w stosunku do ucznia ze szkoły typowej z systemu oświaty. Do tego dochodziłaby waga na szkołę , która od nowego roku będzie wynosiła od 9-11 i będzie 10 razy większa w stosunku do ucznia w tego typu placówce. Stąd nie sądzę, aby były jakieś kłopotliwe sprawy finansowe natomiast baza ta byłaby zagospodarowana. W Zespole Szkół w Podzamczu Ch. jest obecnie 217 uczniów a tego typu kształcenie, które tam jest kontynuowane nie ma perspektywy. Chodzi o to, aby zagospodarować ten budynek i stworzyć możliwości i pracę dla tego miejsca. Sądzę, że powołanie tego ośrodka jest rozwiązaniem bazy dydaktycznej, majątkowej, jaki i kadrowej dla tego obiektu.

Radny Edward Przywała
Mam pytanie do Naczelnik Kowalskiego – Czy ta dyskusja, którą Pan tutaj nam przedstawił odbyła się w Urzędzie Gminy i Miasta Chęciny z Burmistrzem i społecznością lokalną?. Bo ja nie słyszałem o takiej dyskusji. Jeżeli przegłosujemy tą uchwałę to zrodzimy niepokój w tej społeczności.

Stanisław Kowalski – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu
W tej sprawie były czynione rozmowy wstępne przez członków Zarządu Powiatu p. R. Barwinka i p. Z. Janusa w Urzędzie Gminy i Miasta Chęciny.
To nie jest uchwała o uruchomieniu a intencyjna stąd rozmowy będą pewnie kontynuowane przez członków Zarządu Powiatu w tym zakresie.

Tomasz Lato Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Promocji Powiatu
Chciałem poinformować, że mieliśmy możliwość uczestnictwa w 4 Komisjach, które zajmowały się tą sprawą. Komisja Oświaty bardzo szczegółowo przeanalizowała zasadność i potrzebę podjęcia próby uruchomienia MOW w Podzamczu. Stwierdzenie konsensusu naszej dyskusji był taki, że jest to jedyna realna na chwilę obecną szansa wykorzystania obiektu w Podzamczu. Przypomnę z historii poprzedniej kadencji i obecnej, że próby przeróżne były podejmowane przez dyrektora, aby ten obiekt mógł żyć. Przypomnę tu też o współpracy ze schroniskami do wykorzystania tej bazy jako noclegowej dla zielonych szkół, dla wycieczek turystycznych. Próbowaliśmy w poprzednim roku uruchomić tam klasę specjalną. Wiemy, że jest tam dużo obiektów warsztatowych, które stoją nieużyteczne. Należy też pamiętać, że obok jest „Zameczek”, który też jest na chwile obecną nadał obiektem niewykorzystanym. Obiekt ten jest ogrodzony, rozległy same internaty usytuowane są nie jako w pewnej odległości od części szkolnej. Podkreślam, że chodzi tutaj o dzieci i młodzież z rodzin patologicznych. Jako radni służymy wszystkim. Poruszając się po ulicach, będąc w sklepie czy na parkingu często nie zgadzamy się z kradzieżami, stawiamy czoło chamstwu często musimy pokonać strach, lęk i zareagować w sytuacjach, kiedy młodzież nie spełnia naszych oczekiwań. Uważam pewną dużą rację w wystąpieniu radnej G. Maciejeczyk, bo faktycznie dla środowiska jest znak zapytania, jakaś niepewność. Rolą radnych, którzy dzisiaj taką uchwałę myślę podejmą jest uświadomienie tego, że to ma służyć również i przede wszystkim naszym mieszkańcom. Nie odrzucajmy tych dzieci z rodzin patologicznych, którym nie ma, kto pomóc, do których nie ma, kto wyciągnąć ręki a tylko kieruje się do ośrodków zamkniętych, karnych i spisuje na straty. Opinia komisji resortowej jest jednoznaczna radni widzą potrzebę przyjęcia dzisiaj intencyjnej uchwały dotyczącej uruchomienia Młodzieżowego Ośrodka młodzieżowego w Podzamczu Chęcińskim.

Radna Grażyna Maciejczyk
Nie jesteśmy przeciwko tworzeniu Domów Wychowawczych dla młodzieży. Rozumiem, że taki domy muszą powstawać tylko uważam, że powinna być nad tym dyskusja otwarta. W czwartek uczestniczyła w dwóch komisjach, – dlaczego ten temat nie stanął na tych komisjach?. Uważam, że my radni z Chęcin powinniśmy wiedzieć, że Zarząd Powiatu ma zamiar podając działania o utworzeniu MOW. Proszę radnych, aby dzisiaj tej uchwały nie podejmować. Nic się nie stanie, jeżeli ten temat przełożymy na następną sesję a my jako radni z Chęcin będziemy wówczas przekonywać mieszkańców, radnych, sołtysów, że jest to wariant dobry i nic społeczeństwu nie grozi. Co teraz powiemy naszym mieszkańców skoro ja i radny E. Przywała mamy wątpliwości, co do słuszności tej decyzji.
Wnoszę jeszcze raz o oddalenie tej uchwały.

Radny Ryszard Mańko
Temat jest kontrowersyjny wywołuje emocje i może wypada je trochę ostudzić i podjąć decyzje, dlatego, że od dwóch lat męczymy się z Podzamczem. Z tego, co słyszeliśmy problem istnieje nieco dłużej. Podzamcze jest potężnym dużym kompleksem i mogą się tam znaleźć miejsca dla kilku jednostek. Szkoła funkcjonuje i na tyle na ile zrobi nabór i funkcjonować powinna. Szkolnictwo specjalne funkcjonować też może przy dobrej organizacji i chęci zrobienia tego naboru. Na populacji 500 dzieci w mojej szkole jest od 1 do 2 % takich dzieci, jakie ewentualnie mogłyby być w Podzamczu. To są dzieci z wyrokami, z nadzorem kuratorskim. W tej kwestii powinni zabrać głos fachowcy, który się na tym znają dobrze i zakładam, że Wydział Edukacji takich reprezentuje. Uważam, że tą wstępną intencje powinniśmy podjąć nie zamykając w ogóle wyniku, bo być może odrzucimy, ale powinniśmy w końcu wyjść z tego kotła w Podzamczu ruszyć, bo cały czas tam tkwimy. Robimy to dla tych dzieci, nauczycieli. Bo jeżeli decyzja nie będzie podjęta to niedługo siłą rzeczy tych ludzi wyrzucimy na bruk. Nie możemy z tym długo zwlekać, bo de facto są 2 lata, kiedy ci ludzie, będą mieli czas na przekwalifikowanie się i być może znalezienie pracy tym ośrodku. Ostatni powinien być opór kadry w Podzamczu, bo to się robi dla nich po ty by im utrzymać miejsce pracy, które w tej chwili diametralnie tracą. Proponuję zastanowić się na tym. Jestem za by podjąć intencję i prowadzić rozmowy z Burmistrzem, z nauczycielami czy społeczeństwem.

Radna Grażyna Maciejczyk
Cenie sobie wystąpienie radnego R. Mańko i jeszcze raz przypominam, że nie jesteśmy przeciw tym Domom Wychowawczym tylko przeciwko postępowaniu Zarządu Powiatu, że wprowadza ten temat bezpośrednio na sesję nie informując wszystkich komisji. Należałoby szeroko o tym dyskutować przekonać nas radnych, że jest to faktycznie potrzeba w tym obiekcie i w tej gminie i to mój podstawowy argument, do którego przekonuję radnych. Natomiast na dzień dzisiejszy nie kwestionuje potrzeby istnienia tego domu.

Głosowanie:
za-21
przeciw-2
wstrzymało się –5

W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr XVI /36 /2004 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 29 czerwca 2004 roku w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do podjęcia działań zmierzających do założenia Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Podzamczu Chęcińskim – gm. Chęciny - która stanowi załącznik nr 13 do nin. protokołu

Do pkt 8 ppkt 7
- wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Chmielniku, pomiędzy Powiatem Kieleckim a Gminą Chmielnik

Radny Jacek Kuzia
Popieram radną G. Maciejczyk . Nie może być takiej sytuacji, że w dalszym ciągu będziemy zaskakiwani materiałami. Wszystko powinno być przeprowadzone przez Komisje. Mam pewne wątpliwości, które zgłosiłem na komisjach, a mianowicie nie ma wyceny majątku w Chmielniku. Tracimy ok. 2,5 ha gruntu. W materiale takiej informacji nie ma. Kierunek zmian jak najbardziej słuszny, bo stan budynku byłego internatu jest fatalny. Odwlekanie tej sprawy na pewno nie przyniesie chluby powiatowi, natomiast forma powinna być inaczej przedstawiona

Ewa Kokowska Radca Prawny
Zamiana ruchomości będzie następowała między jednostki samorządu terytorialnego między gmina a powiatem. Tak, więc zasady tychy rozliczeń mogą by dokonywane w sposób zupełnie inny, właściwie nie jest jeszcze rozstrzygnięty tryb, jakim to zamiana nastąpi, bo może ona nastąpić poprzez darowanie sobie nawzajem tej nieruchomości, czyli poprzez zamianę z zapłatą lub z niedopłatą. To będzie następstwem negocjacji, rokowań. Oczywiście same te czynności związane już z aktami nabycia nieruchomości będą musiały być dokonywane z zachowaniem tych wszystkich wymogów.

Zbigniew Banaśkiewicz Starosta Kielecki
Każda decyzja budzi pewne kontrowersje. My nie mamy zrobić interesu na gminie Chmielnik a decyzja podjęta przez państwa ma służyć społeczności lokalnej. Przy okazji debaty Rady Powiatu nad tworzeniem Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Chmielniku, kiedy szukaliśmy dla powiatu budynku w tym momencie Rada wyraziła kierunkową decyzję. Jest to potrzeba wspólnego działania Zarządu i Rady Powiatu z samorządowcami Chmielnika.

Radny Jarosław Chrobot
Pani mecenas mówi o zamianie bez dopłat. Wynikałoby z tej dyskusji, że jednak miasto Chmielnik gwarantuje nam ten remont, a z zapisu w uzasadnieniu to nie wynika. Byłaby to oczywista zamiana przekazujemy internat, bierzemy budynek ZDZ, które miasto remontuje i uruchamia się szkołę. A z tego zapisu wynika tak, że jak powiat będzie miał pieniądze to może Chmielnik dołożyć a jak nie dołoży to wtedy będziemy się martwić. W budżecie nie ma środków, a z MENiS możemy dostać subwencje albo nie. Zapis jest nie precyzyjny.

Radny Wojciech Furmanek
Z Komisji Oświaty skierowany był wniosek do Zarządu Powiatu aby dopisać do uchwały w § 3, że zobowiązuje się Zarząd Powiatu do realizacji uchwały zgodnie z umową zawartą z Miastem i Gminą Chmielnik.
W tej umowie była mowa o pokryciu kosztów remontu a ten zapis nie został wprowadzony.

Ryszard Barwinek Członek Zarządu Powiatu
Uchwała w sprawie Chmielnika jest w kolejności trzecią. Na wszystkich posiedzeniach Komisji również już na poprzedniej Radzie i na wiosennej mówiono o takich możliwościach, że będziemy się starali zamienić tymi majątkami. Ustawa pozwala nam zamienić się majątkami bez dopłat. Jest to dla nas uzasadnione, ponieważ celem jest pozyskanie lokalu dla młodzieży. Przechodząc do wniosku Komisji Oświaty po rozmowach radcami prawnymi został skonstruowany ostateczny zapis tej uchwały w tym brzmieniu, w jakim obecnie jest. Natomiast wniosek Komisji został umieszczony w uzasadnieniu dokładnie § 4 z porozumienia z dnia 14 kwietnia br. pomiędzy Miastem i Gminą Chmielnik a Zarządem Powiatu Kieleckiego.

Głosowanie:
za-24
przeciw-brak
wstrzymało się –4

W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr XVI /37 /2004 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 29 czerwca 2004 roku w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości położonych w Chmielniku, pomiędzy Powiatem Kieleckim a Gminą Chmielnik - która stanowi załącznik nr 14 do nin. protokołu.

Do pkt 8 ppkt 8
- stanowiska dotyczącego przeniesienia siedziby Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych z Radomia do Kielc

Radny Wojciech Furmanek
Podziękowania Staroście i Zarządowi Powiatu, że doprowadzili do takiego finału sprawy. Uchwała i treść stanowiska przygotowana zgodnie z naszymi wnioskami. Zwracam się do radnych, aby w głosowaniu wykazali jedność i przyjęli tą uchwałę. Zwracam się do osób, dla których jest niezręcznie głosować, bo są takie osoby w Radzie związane z Lasami Państwowymi, aby zagłosowały za uchwałą. Myślę, że to jest początek tej sprawy i nie będzie łatwo przenieść dyrekcji. Jako największy powiat w Polsce powinniśmy by inicjatorami takich działań.

Głosowanie:
za-26
przeciw-brak
wstrzymało się –2

W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr XVI /38 /2004 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 29 czerwca 2004 roku w sprawie stanowiska dotyczącego przeniesienia siedziby Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych z Radomia do Kielc - która stanowi załącznik nr 15 do nin. protokołu.

Do pkt 9
Interpelacje i zapytania
Radny Krzysztof Kaczor
Chciałbym pogratulować koledze rademu W. Furmankowi i grupie osób, które skupiły się na poprzedniej uchwale. Sądzę, że radni Rady Powiatu Kieleckiego są bardzo potrzebni Zarządowi Powiatu, zakładając, że Zarząd wysłuchuje radnych. Dotarła do mnie informacja o scenach „dantejskich” odbywających się w naszym Wydziale Komunikacji. Dziwne, że prawie na każdej sesji wracamy do tego tematu i za każdym razem otrzymujemy zapowiedź poprawy obsługi powiatu w tym zakresie. Ze względu na te sygnały sam odwiedziłem wydział, aby na własne oczy zobaczyć, co mi tam opisano. Nic dodać nic ująć- katastrofa. W związku z tym nalegamy, aby poprawiono obsługę wydziału. Zarząd i Naczelnik wydziału wiedzą, że na jednym piętrze jest niepoliczalny tłum do rejestracji pojazdów, na innych piętrach nie ma żadnego petenta. Proszę o ostateczne i dobre rozwiązanie tego problemu. Nie ma jednostek niezastąpionych, a do kierowania zasobami ludzkimi winni być delegowani ludzie, którzy się do tego nadają. Kończąc swoje wystąpienie chciałbym powiedzieć „Jaki Pan, taki Kram” a całą interpretację zostawiam radnym i zarządowi.

Radna Urszula Rysińska /z sali/
Wystąpiła z zapytaniem -Po co w Wydziale Komunikacji Naczelnik?

Radny Jacek Kuzia
Chciałbym podziękować Staroście za odpowiedź na mój wniosek z poprzedniej sesji dotyczący -Podziału Środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Starostwa. Mija półrocze i Zarząd Powiatu powinien posiadać plan podziału środków a to, co otrzymałem w zasadzie przedstawia tylko wydatkowanie środków. Wynika z tego wydatkowania, że niektóre rzeczy tutaj przedstawione nie podlegają w mojej ocenie pod środki z Funduszu Ochrony Środowiska. Jest taka pozycja – 100 tys. zł. na modernizację Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chmielniku. Tu miałbym wniosek do Komisji Rewizyjnej, aby przejrzała wydatkowanie środków z tego funduszu.

Radny Tadeusz Kaleta
Na jednej z sesji zabrałem głos odnośnie finansowania i współfinansowania dróg powiatowych. Czytając informację z przebiegu prac przy remontach dróg nie doczytałem się inwestycji prowadzonych na drogach gminy Górno. Widocznie współpraca Starosta – Wójt nie układa się najlepiej. Jeżeli jest szansa proszę o wyremontowanie niewielkiego odcinak drogi powiatowej tj. droga na odcinku Górno-Daleszyce. Jest to kwestia zrobienia pobocza utwardzonego płytkami i położenie nowego asfaltu. Stan obecny drogi jest fatalny gdyż jeżdżą po niej samochody ciężarowe wożąc kruszywo z Kopalni „Józefka”. Jeżeli jest możliwość współfinansowania to myślę, że Wójt w tym kierunku pójdzie i dołoży środków, ponieważ znam interpelacje radnych gminnych, którzy również o tą drogę zabiegają. Proszę o zajęcie się tą sprawą.

Przewodniczący Rady Powiatu Henryk Mieczysław Milcarz
Poinformował, że w sobotę 3 lipca o godz. 9.30 w Zagnańsku (w nowej hali sportowej przy gimnazjum) rozegrany będzie mecz w halową piłkę nożną z reprezentacją radnych i pracowników U.G. w Zagnańsku. Zaprosił radnych powiatu do zgłaszania swojego udziału.

Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Lucjan Pietrzczyk Poinformował, że Rada Naczelna ZHP podjęła uchwałę o zwołaniu zlotu ZHP na sierpień 2007 roku w Kielcach a Starosta w rozmowach z władzami chorągwianymi wyraził akces do współpracy. Ta piękna inicjatywa, może przyciągnąć ok. 10 tys. młodych ludzi, którzy rozsławią nasz region w Polsce.

Radny Wojciech Furmanek
Chciałbym podziękować panu Staroście i Przewodniczącemu za pomoc zorganizowania „I Powiatowego Przeglądu Kapel Ludowych” , który odbył się w sobotę w Wojciechowie obok Szczecna , gm. Daleszyce. Mam nadzieje, że ta impreza wejdzie na stałe do Kalendarza Imprez Kulturalnych w przyszłym roku. W przeglądzie wzięło udział 8 kapel i 4 wokalistów-instrumentalistów i tak:
I miejsce - Kapel z Ciekot,
II m. – Kapela Korbanów z Dębskiej Woli,
III m. - Kapela z Leśnej oraz Kapela Świętokrzyska.
Wśród instrumentalistów: I m. – M. Litwin z Kapeli z Dębskiej Woli oraz W. Kwiatkowski z Kapeli Śladkowianie.

Ponadto zwrócił uwagę na fatalny stan komputerów w Wydziale Oświaty i w związku z tym poprosił o zainwestowanie w komputery dla wydziału.

Starosta Kielecki Zbigniew Banaśkiewicz Jest rozstrzygnięty przetarg w zakresie zakupu sprzętu i jest duży postęp, ale potrzeby są jeszcze większe. Rozumiem to jako sygnał pana radnego w imieniu państwa radnych ku temu abyśmy na kolejną sesji Rady Powiatu przygotowali realizacje budżetu nie tylko w tym zakresie wydatków majątkowych, ale innych i mamy intencyjną deklarację Rady, co do poparcia zmian w budżecie powiatu.
Ubolewam, że po spisie powszechnym mamy aż takie duże bezrobocie. Zarząd podejmuje określone działania wielokierunkowe i będziemy mówić o tym na kolejnej sesji sierpniowej z realizacji „Programu przeciwdziałania bezrobociu i aktywizacji ryku pracy”. Państwo uchwalając budżet zobowiązali zarząd do corocznej informacji w tym temacie.
Panie radny Kuzia to nie jest plan wydatkowania. Informacje, którą Pan otrzymał na piśmie o dwóch działaniach to są wydatkowane środki zgodnie z zasadami przyjętymi przez Radę Powiatu, co do poszczególnych działań tak jak w informacji. Chodzi o kwestię oświatową polityki na rynku. Chcemy pozyskać środki finansowe z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska ażeby zrobić jeden generalny program powiatowy, który by służył nie pojedynczym gminom, ale całości spraw związanych z powiatem. Dlatego do dwóch działań Zarząd Powiatu nie podjął ostatecznych decyzji. Zarząd nie ma nic do ukrycia, będziemy gościć Komisje Rewizyjną, która będzie kontrolować wydatki. Podziękowania dla państwa radnych za słuszne uwagi, podpowiedzi i sugestie, bo Zarząd nigdy nie twierdził, że jest nie omylny.
Co do wypowiedzi pana Kaczor to muszę zaprotestować że w Wydziale Komunikacji dzieją się sceny dantejskie bo mamy różne interpretację tego słowa. Nie będę komentował, „Jaki Pan, taki kram” pozostawiam to radnym, bo nie wiem, co pan miał na myśli.

Sądzę, że Naczelnik w wydziale jest potrzebny do zarządzania tym wydziałem. Kwestia rozwiązania kompleksowego Wydziału Komunikacji będzie możliwa docelowo a o tym poinformuję na kolejnej sesji powiatu jak Zarząd widzi rozwiązanie, zresztą pewne decyzje kierunkowe podjął.

Do głosu pana radnego Kalety to wpraszam się na sesję Rady Gminy Górno i myślę, że doczekam się, ale chcę więcej robić mniej mówić. Po efektach chcę abyście państwo nas rozliczali. Zainicjuje spotkanie z panem Wójtem Królickim żebyśmy w gronie z Przewodniczącym Rady Gminy i radnymi powiatu z tego okręgu wyborczego spotkali się i przedyskutowali nurtujące nas sprawy i problemy. Ta droga jest zapisana w Planie Rozwoju Lokalnego do modernizacji kompleksowej. Jeśli będzie na jakimś odcinku katastrofalna jakości nawierzchni lub, jeżeli będzie zagrożenie bezpieczeństwa uczestników drogi to musimy reagować. Będzie potrzeba nowelizacji budżetu jeszcze w tym roku.

Radna Zofia Pałyga
Byłam dziś Wydziale Komunikacji i widziałam na własne oczy, co tam się działo. Naprawdę uwłaczające ludzkiej godności ludzie stali tam w pełnych korytarzach, stłoczeni. Pogratulować dobrego samopoczucia, jeśli dobrze pracuje wydział.

Starosta Kielecki Zbigniew Banaśkiewicz
Nie mam dobrego samopoczucia i nie twierdzę, że Wydział Komunikacji pracuje idealnie. Musimy wiedzieć, że w ostatnim okresie czasu mieszkańcy naszego powiatu ściągnęli wiele samochodów, które chcą zarejestrować. Jeśli w jednym czasie znajduje się 20 maksymalnie 30 osób, bo na bieżąco monitorujemy sytuacje w Wydziale Komunikacji, to stwarza to faktycznie element tłumu.

Do pkt 10
Zamknięcie obrad.

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu zamknął sesję Rady Powiatu w dniu 29 czerwca 2004 r. o godz. 13.45

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:
I.Bęben Podinspektor


Przewodniczący Rady
Henryk Mieczysław Milcarz
Wprowadził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-09-28 10:50:07
Zmienił: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-09-29 10:40:14
Zatwierdził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-09-29 10:40:17
Przeczytano: 3683 razy.