Ladowanie
Formularz Szukaj
Polski  
Kontrastowy    |  times new roman   verdana   arial   tahoma   helvetica   
Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Kielcach
(Wersja opublikowana)
PROTOKÓŁ NR IX/ 2003 z sesji Rady Powiatu w Kielcach odbytej w dniu 30 października 2003 roku w sali konferencyjnej (okrąglak) Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w godz. 11.00 – 14.00
PROTOKÓŁ NR IX/ 2003

z sesji Rady Powiatu w Kielcach odbytej w dniu 30 października 2003 roku w sali konferencyjnej (okrąglak) Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego
w godz. 11.00 – 14.00


Do pkt 1

Quorum w dniu 30 października 2003 roku wynosiło 29 radnych. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.


W obradach brali udział również:
- Krystyna Karczmarska Wicestarosta Kielecki,
- Stefan Strojny Sekretarz Powiatu,
- Maria Klusek Skarbnik Powiatu,
- Aleksander Błoniarz – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Kielcach.

Przewodniczący Rady Powiatu Henryk Mieczysław Milcarz
Otworzył obrady, przywitał radnych i wszystkich uczestników sesji.

Minutą ciszy uczczono pamięć radnej Pani Doroty Gębskiej.

Przewodniczący Rady Powiatu Henryk Mieczysław Milcarz

Poinformował, że wpłynęły dwa wnioski dotyczące wprowadzenia zmian do porządku obrad sesji od Starosty w sprawie odwołania p.J.Chrobota z członka Zarządu Powiatu oraz od p. Jarosława Chrobota w sprawie rezygnacji z członka Zarządu Powiatu.

Radny Wojciech Furmanek

By głosować za którymś z wniosków chcielibyśmy poznać opinię prawnika. Proszę by pani mecenas Ewa Kokowska przybliżyła nam, co mówią przepisy na ten temat. Być może prawo mówi, że któryś z tych wniosków jest nieważny.

Bardzo proszę panią mecenas o opinię na ten temat.

Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Lucjan Pietrzczyk

Chciałby skorzystać z okazji wystąpienia p. mecenas i teraz lub w pkt 11 „Interpelacje i Zapytania” wrócić do sprawy wyjaśnienia statusu radnego J. Chrobota dotyczące łączenia funkcji radnego i pracownika NFZ. Zanim podejmiemy decyzję dotyczącą wygaśnięcia bądź inną powinniśmy wiedzieć, co w tej decyzji stanowi prawo. Dla mnie osobiście i kolegów z klubu nie jest jasne, bo nie mamy znajomości prawa by rozstrzygnąć. Sytuacja dla nas wydaje się nieco inna niż radnych miejskich czy sejmiku, którzy byli pracownikami NFZ. Natomiast, wiemy, że pan radny Jarosław Chrobot jest na urlopie bezpłatnym. Żeby cokolwiek postanowić by wnioskować musimy mieć wiedzę dotyczącą tego, co stanowi prawo.

Przewodniczący Rady Powiatu Henryk Mieczysław Milcarz

Poinformował, że p. Jarosław Chrobot pod swój wniosek o rezygnacje złożył 3 załączniki m.in. opinię prawną pani mecenas Ewy Kokowskiej odnośnie udzielenia urlopu bezpłatnego w związku z wyborem do Rady Powiatu.

Radca Prawny Ewa Kokowska

Kwestia łączenia funkcji członka Zarządu Powiatu z prowadzeniem działalności gospodarczej. Otóż ustawa z 23 listopada br. znowelizowała w znacznej części ustawę o samorządzie powiatowym oraz ustawę o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne. Nowelizacja poszła w tym kierunku, że w końcu ustawodawca przewidział wprost w ustawie sankcje za naruszenie zakazu, jakim jest łączenie funkcji członka zarządu i prowadzenie działalności gospodarczej. Takim zakaz, bowiem istniał i w okresach poprzednich tylko, że w ustawie nie było to wprost sankcji. Stan prawny zmienił się w ten sposób, że właśnie ustawa o ograniczeniu działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne napisano, że „jeżeli Członek Zarządu łączy pełnienie funkcji i prowadzenie działalności gospodarczej organ stanowiący jest zobowiązany odwołać go z zajmowanego stanowiska w organie powiatu w terminie nie późniejszym niż 30 dni”. Przy czym termin ten biegnie od dnia powiadomienia o tym fakcie przewodniczącego organu stanowiącego. Dodatkowo w kazusie, z którymi mamy do czynienia sytuacja jest troszeczkę bardziej złożona, ponieważ kiedy wprowadzano te przepisy sankcyjne jednocześnie przewidziano pewne normy dla Członka Zarządu, który przed wejściem tych zmian już te dwie funkcje łączył. I tak nałożono na Członka Zarządu obowiązek złożenia oświadczenia o rezygnacji z działalności gospodarczej w terminie do 30 marca br. a jeśli tego nie zrobił rady miały obowiązek odwołać do 30 kwietnia br. W tym przypadku było niemożliwe, ponieważ Rada Powiatu nie miała wiadomości i świadomości czy taka kolizja występuje. O tym że ta kolizja występuje powziął wiadomość Starosta badając i analizując oświadczenia majątkowe p .Jarosława Chrobota i doprowadzają do wyjaśnienia czy konkretyzacji niektórych zapisów w tym oświadczeniu. Zwrócił się do Wójta Gminy Nowa Słupią o informacje czy figuruje w ewidencji działalności gospodarczej. Okazał się, że figuruje jako przedsiębiorca w ewidencji.

W sensie prawnym przyjmuje się, że sam fakt zarejestrowania w ewidencji działalności gospodarczej stwarza domniemanie prowadzenia działalności gospodarczej. Przepisy tej ustawy mówią, że jeżeli przedsiębiorca mówi, że jej nie prowadzi to ma obowiązek wykreślić się z ewidencji. Jeśli więc ktoś figuruje w ewidencji musimy założyć, że taką działalność prowadzi. Taka ewidencja jest dokumentem urzędowym, potwierdzeniem pewnego stanu, który wynika z zapisów zawartych w ewidencji. Dlatego uważam, że tu w sensie formalnym zachodzą okoliczności, które uzasadniają przyjęcie, że jednak p. Jarosława Chrobot działalność gospodarczą prowadził. Wyraźnie opieram się tutaj na orzeczeniu Naczelnego Sądu Administracyjnego, który mówi o tym, że zewnętrznym przejawem zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej jest wykreślenie przedsiębiorcy z ewidencji. Skoro się tak nie stało to mamy do czynienia właśnie taką sytuacja i Starosta był zobowiązany powiadomić o tym fakcie pana Przewodniczącego Rady. Natomiast skutki, które wynikają z ustawy nie pozostawiają radzie swobody decyzyjnej. Przepis mówi „Rada, która podejmuje taką wiadomość odwołuje Członka Zarządu Powiatu w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia powiadomienia Przewodniczącego Rady”. Nie ma tu luzu decyzyjnego jest to prostu ustawowy obowiązek.

Kwestia proceduralna wpływu dwóch wniosków. Ja tu nie mogę stwierdzić że nie można zgłosić dwóch takich wniosków bo oczywiście można. To państwo (większą połową ustawowego składu rady) tak naprawdę zdecydujecie czy w porządku obrad znajdzie się wniosek p. Starosty czy p. Chrobota. Złożenie dwóch wniosków jest dopuszczalne i podlega zwykłej procedurze związanej z kształtowaniem porządku obrad.

Jeśli chodzi o relacje z zatrudnieniem w NFZ. To jest to na dziś kwestia bezprzedmiotowa. Ten problem wiąże się z kwestią, która dzisiaj nikt tu nie będzie się zajmował mianowicie mandatem radnego. Ja podtrzymuje swoja opinię ze w sytuacji, kiedy pracownik pozostaje na urlopie bezpłatnym to jego prawa i obowiązki ulegają zawieszeniu. Natomiast art. 190 ordynacji wyborczej, która stanowi podstawę wygaśnięcia mandatu mówi o łączeniu mandatu radnego z wykonywaniem określonej funkcji lub działalności. Jeżeli radny nie wykonuje pracy, w NFZ to moim zdaniem przesłanka z wygaśnięciem mandatu nie zachodzi. Dlatego zajęłam takie stanowisko, że tu wygaśniecie mandatu nie może nastąpić z mocy prawa. To czy nastąpi z woli samego radnego to już jego sprawa.

Członek Zarządu Jarosław Chrobot

Jest mi niezmiernie przykro, że jesteśmy w takiej sytuacji. Na pewno, w jakim sensie to moje niedopatrzenie. Zaangażowanie w rozwiązywanie problemów, których było tak wiele jak gdyby uśpiło trochę moją czujność w kwestii, która jest przedmiotem wniosku p. Starosty. Otóż działalność, która była prowadzona to był miesiąc skupu owoców i zgłosiłem to wyrejestrowanie w Urzędzie Skarbowym. Urząd stwierdził, że to jest wystarczające. To uśpiło moją czujność, bo tylko wystarczyło dokonać wykreślenia w Urzędzie Gminy
w Nowej Słupi, co przeoczyłem. Nie mniej jednak fakt ten upoważnił p. Starostę do sformułowania takiego pisma. Ze swej strony chciałbym podziękować, bo tak czy inaczej będzie to okres zakończenia naszej współpracy. Wszystkim tym, z którymi współpracowałem, którzy mnie wspierali i tym, którzy mi przeszkadzali chciałbym podziękować.
Chciałem jeszcze dodać do wniosku, jaki pozwoliłem sobie złożyć. Otóż sprawa funkcjonowania NFZ została wyjaśniona. Rzeczywiście wystąpiłem 18 sierpnia br. o zajęcie stanowiska. Przytoczę swoją wypowiedź z 15 września br. na łamach „Gazety Wyborczej”, gdzie redaktor pisał, że jeżeli będzie odpowiedź taka czy inna wtedy podejmę ostateczną decyzję będąc przekonanym jak gdyby o słuszności tej decyzji. Wcześniejsze przekonanie prawne było takie, że nie naruszam przepisów i to, co w swojej opinii prawnej p. mecenas E. Kokowska utrzymuje, że nie nastąpiła ta kolizja. W związku z tym, że wczoraj w domu zastałem pismo z NFZ. Podjąłem decyzję, że trzeba być do końca „fair” i napisałem wniosek o rezygnację. Tryb rezygnacji czy będzie na wniosek p. Starosty czy mój jest w rękach państwa. Ze swej strony chciałbym prosić, jeśli byłaby wola żeby to było przyjęcie mojej rezygnacji. Dziękuje za współpracę.

Przewodniczący Rady Powiatu Henryk Mieczysław Milcarz

Poddał pod głosowanie jako pierwszy wniosek p. Starosty w sprawie wprowadzenia zmian do porządku obrad sesji w pkt 8 ppkt 1 o projekt uchwały w sprawie odwołania pana Jarosława Chrobota z funkcji członka Zarządu Powiatu Kieleckiego

Głosowanie :
za- 14
przeciw- 3
wstrzymało się – 11

W wyniku głosowania wniosek Starosty w sprawie wprowadzenia zmian do porządku obrad sesji, został odrzucony.

Następnie poddał pod głosowanie wniosek p. Jarosława Chrobota w sprawie rezygnacji z funkcji członka Zarządu Powiatu Kieleckiego

Głosowanie :
za- 4
przeciw- 13
wstrzymało się – 11

W wyniku głosowania wniosek p. Jarosława Chrobota w sprawie rezygnacji z funkcji członka Zarządu Powiatu Kieleckiego, został odrzucony.

Przewodniczący Rady Powiatu Henryk Mieczysław Milcarz ogłosił 10 min. przerwę na spotkanie z Przewodniczącymi Klubów Rady Powiatu.

Po Przerwie

Członek Zarządu Jarosław Chrobot

Dla szybkiego zakończenia sprawy wycofuję swój wniosek. Niech będzie wniosek przyjęcie wniosku p. Starosty.

Zbigniew Banaśkiewicz Starosta Kielecki

To nie jest mój wniosek a obowiązek poinformowania Radę Powiatu o tych działaniach związane z ustawą antykorupcyjną, które Rada ma podjąć. To jest wniosek wynikający z ustawy.

Przewodniczący Rady Powiatu Henryk Mieczysław Milcarz

Ponownie poddał pod głosowanie wniosek p. Starosty dotyczący wprowadzenia zmian w porządku obrad sesji.

Głosowanie :
za- 24
przeciw-2
wstrzymało się – 0

W wyniku głosowania wniosek p. Starosty został przyjęty – który stanowi załącznik nr 2 do protokołu- a tym samym porządek obrad sesji rozszerzony w pkt 8 ppkt 1 o projektu uchwały w sprawie odwołania pana Jarosława Chrobota z funkcji - Członka Zarządu Powiatu Kieleckiego.

Następnie przedstawił porządek obrad:

1.Otwarcie sesji.

2.Przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Powiatu w Kielcach z dnia 27 sierpnia br. oraz z VIII sesji Rady Powiatu w Kielcach z dnia 9 września br.

3.Sprawozdanie Starosty Kieleckiego z działalności Zarządu Powiatu za okres między sesjami.

4.Informacja z przebiegu prac modernizacyjnych i przygotowań do sezonu zimowego 2003/2004.

5.Informacja Zarządu Powiatu w Kielcach o podjętych czynnościach w zakresie opracowania programu ochrony środowiska i planu gospodarki odpadami dla Powiatu Kieleckiego.

6.Sprawozdanie z wykonania komunalizacji mienia Powiatu Kieleckiego na dzień 30 września 2003 r.

7.Podjęcie uchwał w sprawie:

1) odwołania pana Jarosława Chrobota z funkcji - członka Zarządu Powiatu Kieleckiego,

2) zmian w budżecie powiatu na 2003 rok,

3) zmian w budżecie powiatu na 2003 rok,

4) zmiany w załączniku do Uchwały Nr VI/31/2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 26 czerwca 2003 r. w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się w 2003 roku środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

5) przyjęcia „Strategii Rozwoju Powiatowego Centrum Usług Medycznych w Kielcach”,

6) ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania i wyrażenia zgody na wartość jednego punktu w złotych dla :

1.Powiatowego Zakładu Usług Starostwa Powiatowego w Kielcach,

2.Powiatowego Zarządu Dróg w Kielcach

7) ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania i wyrażenia zgody na wartość jednego punktu w złotych dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach,

8) ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania i wyrażania zgody na wartość jednego punktu w złotych dla pracowników szkół nie będących nauczycielami w szkołach ponagminzajalnych i placówkach oświatowych Powiatu Kieleckiego,

9) zmian w zatwierdzonym projekcie zestawienia przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej na 2003 r. Uchwałą Nr III/2/2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 27 stycznia 2003 r.,

10)zasad ustalania diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych przysługujących radnym Powiatu Kieleckiego ,

11)stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

8. Informacja Przewodniczącego Rady Powiatu o analizie oświadczeń majątkowych radnych powiatu kieleckiego.

9. Informacja Starosty Kieleckiego z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych na podstawie art.25c ust.3 pkt. 3 z dnia 5 czerwca 1998 r.
o samorządzie powiatowym.

10. Zapytania i interpelacje radnych.

11. Zamknięcie obrad.


Do pkt 2

Przewodniczący Rady Powiatu Henryk Mieczysław Milcarz

Poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Powiatu w Kielcach z dnia 27 sierpnia br. oraz z VIII sesji Rady Powiatu w Kielcach z dnia 9 września br.

Głosowanie:
za – 29
przeciw – brak
wstrzymało się – brak


W wyniku głosowania protokół Nr VII / 2003 z sesji Rady Powiatu w dniu 27 sierpnia 2003 r. oraz protokół Nr VIII z sesji Rady Powiatu w dniu 9 września br. , zostały przyjęte.

Do pkt 3

Starosta Kielecki Zbigniew Banaśkiewicz

Przedłożył Radzie sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres między sesjami tj. od 28 sierpnia do 29 października br. – które stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Rada przyjęła sprawozdanie Starosty Powiatu z pracy Zarządu Powiatu za okres między sesjami.

Do pkt 4

Informacja z przebiegu prac modernizacyjnych i przygotowań do sezonu zimowego 2003/2004, - która stanowi załącznik nr 4 do protokołu-była omawiana na posiedzeniach komisji Rady Powiatu

Rada przyjęła powyższą informację.

Do pkt 5

Informacja Zarządu Powiatu w Kielcach o podjętych czynnościach w zakresie opracowania programu ochrony środowiska i planu gospodarki odpadami dla Powiatu Kieleckiego, która stanowi załącznik nr 5 do protokołu-była omawiana na posiedzeniach komisji Rady Powiatu

Rada przyjęła powyższą informację.

Do pkt 6

Sprawozdanie z wykonania komunalizacji mienia Powiatu Kieleckiego na dzień 30 września 2003 r., która stanowi załącznik nr 6 do protokołu-była omawiana na posiedzeniach komisji Rady Powiatu

Rada przyjęła powyższe sprawozdanie.


Do pkt 7

Podjęcie uchwał w sprawie :

Do pkt 7 ppkt 1
- odwołania pana Jarosława Chrobota z funkcji - członka Zarządu Powiatu Kieleckiego

Głosowanie:
za – 23
przeciw – brak
wstrzymało się – 2

W wyniku głosowania podjęta została Uchwała
Nr IX / 38 /2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 30 października 2003 roku w sprawie odwołania pana Jarosława Chrobota z funkcji - członka Zarządu Powiatu Kieleckiego – która stanowi załącznik nr 7 do protokołu

Jarosław Chrobot

Dziękuję za czas pracy w Zarządzie Powiatu, za czas nie łatwy


Przewodniczący Rady Powiatu Henryk Mieczysław Milcarz opuścił obrady sesji. Prowadzenie obrad objął Wiceprzewodniczący Lucjan Pietrzczyk


Do pkt 7 ppkt 2

- zmian w budżecie powiatu na 2003 rok,

Maria Klusek Skarbnik Powiatu

Projekt uchwały dotyczący zmian na 2003 r. omawiane były na wszystkich komisjach. Pierwszy projekt dot. zmian w budżecie a zatem zwiększenia strony dochodowej jak i wydatkowej o kwotę 392 tys. 853 zł. Otóż otrzymaliśmy dodatkowe środki z Urzędu Marszałkowskiego w kwocie 3 tys. na rekultywację gruntów po powodziowych w gminie Bieliny.
Następnie udało się nam pozyskać dodatkowe środki w dziale Transport i Łączność na kwotę 127 tys. zł. pochodzą z wpływu, jaki miał miejsce w styczniu za pracę wykonaną w gminie Łopuszno – budowa chodnika. Kolejno uzyskaliśmy dochody w dziale 700 – Gospodarka Mieszkaniowa w kwocie 29 tys. 247 zł. Te środki pochodzą z opłat za wieczyste użytkowanie. Ponadto niewielkie dochody uzyskaliśmy w dziale 750 – Administracja Publiczna w rozdziale Starostwo Powiatowe kwotą 9 tys. 673 zł. Środki te pochodzą z opłat za wydawanie kart wędkarskich jak również refundację z PUP. Dość znaczące środki udało się nam pozyskać z 1 % rezerwy subwencji oświatowej, bo jest to w sumie kwota 170 tys. 300 zł. Tu otrzymaliśmy środki na remont szkoły w Zagnańsku następnie środki na rozbudowę Ptaszarni w Zagnańsku. Trzeba powiedzieć, że to w znacznym stopniu poprawiło budżet naszego działu 801 Oświata i Wychowanie. Również niewielkie dochody uzyskaliśmy w dziale Oświata i Wychowanie – 23 tys. 259 zł. pochodzące z wypłat za czynsz nauczycieli którzy zamieszkują w szkołach jak również znacząca kwota 19 tys. 555 zł. pochodzą ze sprzedaży składników majątkowych dokładnie samochodów w naszym Zespołu Szkół w Podzamczu Chęcińskim. Ponadto uzyskano dodatkowe dochody w dziale Opieka Społeczna- 30 tys. 374 zł. Przewidziane w dziale Opieka Społeczna środki pochodziły ze sprzedaży mikrobusu, który jest aktualnie na stanie DPS w Zgórsku jako że mamy z PERON-u środki na zakup nowego auta. Po stronie wydatkowej wszystkie te środki idą do tych działów, w których zostały one wypracowane. Jeżeli chodzi o środki z 1 % rezerwy subwencji oświatowej w całości te środki idą do działu 801- Oświata i Wychowanie rozdział Szkoły Zawodowe.
Kolejny projekt dotyczy zmian w
budżecie.
Przy omawianiu sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2002 informowałam, że znaczące środki pozostały w dziale 600 - Transport i Łączność rozdział - Drogi Publiczne. Oczywiście środki te zostały w wyniku tak zawartych umów, ponieważ po przebytych przetargach zawarte umowy precyzowały wydłużone terminy płatności i stąd też terminy płatności określonych faktur za prace na drogach przypadały na miesiąc luty i zgodnie z terminem zostały zapłacone. Stąd też cała ta kwota na stronie wydatkowej, czyli 864 tys. 277 zł przechodzą do działu 600 Transport i Łączność. Natomiast 700 tys. zł. proponuje się przeznaczyć na dział - Leśnictwo z myślą o opłaceniu nadzoru nad lasami nie stanowiącymi własnościami Skarbu Państwa tylko lasami prywatnymi zgodnie z zawartą umową która to opiewa łącznie na kwotę 186 tys. Przypomnę w budżecie uchwalonym z dotacji jaką otrzymaliśmy od Wojewody Św. tj. 16 tys. z zatem kwota 70 tys. zł zabezpieczy w pełni środki na opłacenie tego nadzoru zgodnie z zawartą umową. Największą kwotę proponuje się do działu Administracja Publiczna, bo 469 tys. 429 zł. Oczywiście mamy tu na myśli opłacenie zakupu druków komunikacyjnych jak również tablic rejestracyjnych, zwiększenia środków na energię, na zakup sprzętu komputerowego jak również zakupu serwera. Podam kilka informacji jak zakup materiałów komunikacyjnych kształtował się w ciągu roku ubiegłego. Na same druki komunikacyjne i nalepki w ubiegłym roku łącznie wydatkowaliśmy kwotę 882 tys. 100 zł, gdy tymczasem do końca I kwartału roku bieżącego jest to kwota, 547 tys. 510 zł a zatem z analizy wynika, że pozostaje do sfinansowania cały IV kwartał. Podobna sytuacja jest z tablicami rejestracyjnym w roku ubiegłym wydatkowano łącznie na ten cel 560 tys. 29 zł. Natomiast w ciągu III kwartału roku bieżącego wydatkowaliśmy kwotę 295 tys. 372 zł. Chcę przypomnieć, że tak zwiększone zakupy materiałów komunikacyjnych wynikają z faktu obowiązywania rozporządzenia, które to nakreśla, że w latach 2002-2006 wszyscy, którzy posiadają prawa jazdy muszą je wymienić. Wszystko jest poparte dokumentacją księgową, że na same zakupy praw jazdy co miesiąc wydatkujemy łącznie ok. 24-25 tys. a zatem łatwo policzyć pozostałe 3 miesiące Kwartalnie również zakupujemy cały pakiet druków komunikacyjnych gdzie faktury kształtują się od 124 -148 tys. Podobnie jest z tablicami rejestracyjnymi. Dokonałam analizy jak kształtowały się wydatki w 2002 r. W momencie opracowywania projektu budżetu jako wyjściowy bierzemy plan wykonania do końca roku przewidywany i oczywiście w dalszej kolejności planujemy zwiększenie wskaźnikiem, jaki na każdy rok określa Minister Finansów. Na rok 2003 r. Minister Finansów określił wskaźnik wzrostu towarów i usług tj 2,3 %. Natomiast dodam, że w roku 2002 dnia 19 grudnia podjęto uchwałę zwiększenia budżetu po stronie dochodowej i wydatkowej o kwotę 396 tys. 748 zł. W momencie planowania budżetu na 2003 rok wzięto wielkości z miesiąca października. Projekt budżetu opracowaliśmy do 15 listopada w taki terminie został opracowany i przekazany do Biura Rady. Później żadnych zwiększeń do działu 750 - Administracja Publiczna nie było. W momencie podejmowania uchwały 26 czerwca w sprawie zmian w budżecie powiatu tam w związku zatrzymaniem od Ministra Finansów ostatecznych wielkości zmniejszona została zarówno subwencja wyrównawcza jak 1 % odpis podatkowy od osób fizycznych w związku z tym była to łączna kwota ok. 100 tys. zł. i całą tą kwotę po stronie wydatkowej zmniejszono.

Radna Grażyna Maciejczyk Komisja Budżetu i Finansów złożyła stosowny wniosek do Zarządu Powiatu, aby dokonać zmiany w dziale tzw. wolnych środków. Proponowaliśmy, aby zmniejszyć propozycje wydatków na Dział 750 - Administracja Publiczna. Uważamy, że zarząd winien szukać środków wewnątrz Działu 750 i dokonać takich przesunięć, aby brakujące środki na działalność Wydziału Komunikacji zaoszczędził. Proponowaliśmy dokonać zmniejszeń o kwotę uzyskaną z tych zmniejszeń przeznaczyć na tzw. wolne środki, które przechodzą na 2004 r. z wskazaniem na remont dróg. Wszystkie komisje składały od stycznia do Zarządu Powiatu wnioski o to, aby wszystkie wolne środki i dodatkowe kierować na ten cel. Jest to naszym zadaniem wskazanie, aby część tych wspólnych przeznaczyć na następny rok na remont dróg powiatowych. Ponadto chcę poinformować, że nasze komisje szczegółowo analizowała materiały przedstawione przez Zarząd Powiatu i stwierdził, iż nie przestrzegał ustawy o finansach publicznych. Stwierdziliśmy, że przekracza swoje ustawowe kompetencje i dokonuje decyzji, które nie mają odzwierciedlenia w budżecie. Naszym zdaniem takie praktyki winny być zakończone i nie mogą mieć miejsca w działalności naszej Rady i Zarządu Powiatu. Wczoraj odbyło się spotkanie Przewodniczących komisji z Przewodniczącym Rady z udziałem pani Skarbnik i Starosty. Padły dodatkowe wyjaśnienia Starosta zapewnił, że podobne praktyki nie będą mieć miejsca, oświadczył, że zdyscyplinowaliśmy zarząd, aby przestrzegać prawa, aby działał zgodnie ze swoimi kompetencjami. Jako Komisja Budżetu i Finansów spotkaliśmy się dzisiaj i przekazałam komisji to, co wczoraj usłyszałam od Starosty. Uznaliśmy wyjaśnienia za wystarczające wierzymy, że Starosta będzie czuwał, aby faktycznie Zarząd tego prawa przestrzegał, aby nie były naruszone kompetencje Rady, aby najpierw pytano o zgodę Radę dopiero dokonywać decyzji i zakupów inwestycyjnych. Dlatego odstępujemy od konstruowania wniosków dyscyplinujących Zarząd Powiatu. Jeżeli chodzi o wniosek o zmniejszenie środków na administrację komisja pozostawia do decyzji Rady. Nie mniej zauważamy, że sytuacja finansowa powiatu jest trudna należy szukać wszędzie oszczędności a zacząć to od administracji.

Zbigniew Banaśkiewicz Starosta Kielecki

Wczoraj na spotkaniu Przewodniczących komisji wyjaśniliśmy sobie i także dzisiaj na Komisji Budżetu i Finansów. Pewne niedomówienie, Zarząd dość bacznie analizuje wydatki ponoszone na administracje. Szczególna sytuacja związana z przygotowaniem lepszej usługi w Wydziale Komunikacji i podjęliśmy pewne procedury przetargowe żeby te działania poszły w dobrym kierunku. W przyszłości komisja będzie informowana o drobnych sprawach i takie jest stanowisko Zarządu. Proszę, aby radni byli uprzejmi przegłosować wersję uchwały w sprawie zmian w budżecie.

Głosowanie:
za-20
przeciw-brak
wstrzymało się –3

W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr IX / 39 /2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 30 października 2003 roku w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2003 rok – która stanowi załącznik nr 8 do protokołu


Do pkt 7 ppkt 3
- zmian w budżecie powiatu na 2003 rok,


Głosowanie:
za-24
przeciw-brak
wstrzymało się –2

W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr IX / 40 /2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 30 października 2003 roku w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2003 rok – która stanowi załącznik nr 9 do protokołu



Do pkt 7 ppkt 4

- zmiany w załączniku do Uchwały Nr VI/31/2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 26 czerwca 2003 r. w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się w 2003 roku środki Państwowego Funduszu
Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Głosowanie:
za-26
przeciw-brak
wstrzymało się –brak


W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr IX / 41 /2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 30 października 2003 roku w sprawie zmiany w załączniku do Uchwały Nr VI/31/2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 26 czerwca 2003 r. w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się w 2003 roku środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – która stanowi załącznik nr 10 do protokołu

Do pkt 7 ppkt 5

- przyjęcia „Strategii Rozwoju Powiatowego Centrum Usług Medycznych w Kielcach"

Głosowanie:
za-26
przeciw-brak
wstrzymało się –brak


W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr IX / 42 /2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 30 października 2003 roku w sprawie
przyjęcia „Strategii Rozwoju Powiatowego Centrum Usług Medycznych w Kielcach – która stanowi załącznik nr 11 do protokołu

Do pkt 7 ppkt 6

- ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania i wyrażenia zgody na wartość jednego punktu w złotych dla :

1.Powiatowego Zakładu Usług Starostwa Powiatowego w Kielcach,

2.Powiatowego Zarządu Dróg w Kielcach

Głosowanie:
za-20
przeciw-brak
wstrzymało się –4


W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr IX / 43 /2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 30 października 2003 roku w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania i wyrażenia zgody na wartość jednego punktu w złotych dla :

1.Powiatowego Zakładu Usług Starostwa Powiatowego w Kielcach,

2.Powiatowego Zarządu Dróg w Kielcach

– która stanowi załącznik nr 12 do protokołu

Do pkt 7 ppkt 7

- ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania i wyrażenia zgody na wartość jednego punktu w
złotych dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach


Głosowanie:
za-26
przeciw-brak
wstrzymało się –brak


W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr IX / 44 /2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 30 października 2003 roku w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania i wyrażenia zgody na wartość jednego punktu w złotych dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach – która stanowi załącznik nr 13 do protokołu


Do pkt 7 ppkt 8

- ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania i wyrażania zgody na wartość jednego punktu w złotych dla pracowników szkół nie będących nauczycielami w szkołach ponagminzajalnych i placówkach oświatowych Powiatu Kieleckiego


Głosowanie:
za-25
przeciw-brak
wstrzymało się –brak


W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr IX / 45 /2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 30 października 2003 roku w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania i wyrażania zgody na wartość jednego punktu w złotych dla pracowników szkół nie będących nauczycielami w szkołach ponagminzajalnych i placówkach oświatowych Powiatu Kieleckiego – która stanowi załącznik nr 14 do protokołu


Do pkt 7 ppkt 9

- zmian w zatwierdzonym projekcie zestawienia przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej na 2003 r. Uchwałą Nr III/2/2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 27 stycznia 2003 r.


Głosowanie:
za-25
przeciw-brak
wstrzymało się –1


W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr IX / 46 /2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 30 października 2003 roku w sprawie zmian w zatwierdzonym projekcie zestawienia przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej na 2003 r. Uchwałą Nr III/2/2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 27 stycznia 2003 r.

– która stanowi załącznik nr 15 do protokołu


Do pkt 7 ppkt 10

- zasad ustalania diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych przysługujących radnym Powiatu Kieleckiego

Głosowanie:
za-25
przeciw-brak
wstrzymało się –1


W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr IX / 47 /2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 30 października 2003 roku w sprawie zasad ustalania diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych przysługujących radnym Powiatu Kieleckiego– która stanowi załącznik nr 16 do protokołu

Do pkt 7 ppkt 11

- stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego

Głosowanie:
za-26
przeciw-brak
wstrzymało się –brak


W wyniku głosowania podjęta została Uchwała Nr IX / 48 2003 Rady Powiatu w Kielcach z dnia 30 października 2003 roku w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego – która stanowi załącznik nr 17 do protokołu


Do pkt 8

Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Lucjan Pietrzczyk

Przedstawił informację o analizie oświadczeń majątkowych radnych powiatu kieleckiego



Głosowanie:
za-26
przeciw-brak
wstrzymało się –brak


W wyniku głosowania informacja o analizie oświadczeń majątkowych radnych powiatu kieleckiego została przyjęta – która stanowi załącznik nr 18 do protokołu.

Do pkt 9

Zbigniew Banaśkiewicz Starosta Kielecki

Przedstawił informację z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych na podstawie art.25c ust.3 pkt. 3 z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym - stanowi załącznik nr 19 do protokołu.

Rada przyjęła powyższą informację.

Do pkt 10

Zapytania i interpelacje radnych

Nie zgłoszono


Do pkt 11

Przewodniczący Rady Powiatu o godz. 14.00 ogłosił zamknięcie obrad.


Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:
Iwona Bęben podinspektor



Przewodniczący Rady
Henryk Mieczysław Milcarz
Wprowadził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-01-19 11:35:21
Zmienił: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-01-19 12:14:40
Zatwierdził: Jadwiga Witkowska-Simlat 2004-01-19 12:14:47
Przeczytano: 1418 razy.